بهداشت و درمان

روغن کرچک راهکار مفیدی در کاهش وزن است؟

به گزارش گروه سلامت و درمان خبرگزاری سلامت، روغن دارویی تهیه شده از دانه کرچک معمولا در تولید روان کننده ها، صابون ها و محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود و اکنون برخی ادعا می کنند که استفاده از روغن کرچک می تواند به کاهش وزن کمک کند.

بر اساس به روز رسانی نتایج تحقیقاتی که در سال 2022 در مجله StatPearls منتشر شد، این ایده ممکن است تا حدی از این واقعیت ناشی شده باشد که روغن کرچک توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) به عنوان یک ملین تایید شده است و می تواند به ویژه برای افرادی که مبتلا به این بیماری هستند مفید باشد. یبوست مزمن ایدیوپاتیک مفید است.

کارشناسان مرکز سرطان ام. دانشگاه اندرسون تگزاس (MD Anderson) اظهار داشت که ریسینولئیک موجود در روغن کرچک با فعال کردن اعصاب و افزایش ترشحات در دستگاه گوارش به کاهش یبوست کمک می کند، اما باید از مصرف آن اجتناب کرد زیرا نه تنها شواهد علمی برای کاهش وزن با روغن کرچک این کار را انجام می دهد. وجود ندارد، اما برخی کارشناسان می گویند استفاده از این روش می تواند عواقب زیانباری داشته باشد.

دکتر کوین هاپکینز، پزشک خانواده، به کلینیک کلیولند در ایالات متحده آمریکا گفت: صادقانه بگویم: «در تمام سال‌های کارم، هرگز آن را به کسی توصیه نکرده‌ام».

خطرات استفاده از روغن کرچک برای بدن چیست؟

در حالی که روغن کرچک ممکن است به عنوان یک درمان کوتاه مدت برای برخی از بیماران مبتلا به یبوست توصیه شود، اما با عوارض جانبی همراه است، به همین دلیل است که اکثر پزشکان اکنون ملین های جدیدتری را برای این مشکل انتخاب می کنند.

در حالی که روغن زیتون یا روغن آووکادو به عنوان روغن خوراکی در نظر گرفته می شود، روغن کرچک چنین نیست و متخصصان کلینیک کلیولند توضیح دادند که مصرف روغن کرچک می تواند فرد را مستعد کم آبی شدید کند، زیرا روغن گیاهی ممکن است باعث نفخ شود. ، استفراغ، گرفتگی شدید روده یا اسهال انفجاری.

استفاده موضعی از روغن کرچک ممکن است برای برخی افراد روش ایمن‌تری به نظر برسد، اما این روش می‌تواند خطراتی را نیز به همراه داشته باشد، چه آن را مستقیماً روی معده خود بمالید یا یک پارچه آغشته به روغن کرچک را روی شکم خود بپیچید. این روش می تواند منجر به بثورات پوستی، تحریک پوست یا واکنش های آلرژیک از جمله درماتیت تماسی شود.

برخلاف آنچه در شبکه های اجتماعی منتشر می شود، نباید از روغن کرچک به عنوان ماده ای برای کاهش وزن یا درمان هر بیماری دیگری استفاده کنید، بلکه تنها در صورت توصیه پزشک از آن استفاده کنید.

در مورد راهکارهای کاهش وزن ایمن با پزشک خود صحبت کنید

به جای روی آوردن به روغن کرچک، با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید تا یک برنامه درمانی شخصی برای اضافه وزن یا چاقی خود تهیه کنید که ایمن باشد و نیازهای منحصر به فرد شما را به بهترین نحو پشتیبانی کند.

قبل از ایجاد هرگونه تغییر عمده در زندگی، کارشناسان کلینیک مایو ایجاد یک سیستم پشتیبانی را پیشنهاد می کنند که ممکن است شامل دوستان، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی یا یک گروه پشتیبانی باشد.

وقتی کارهایی مانند ورزش هوازی پایدار در بیشتر روزهای هفته انجام شود، مانند 30 دقیقه پیاده روی تند، در کاهش وزن موثر خواهد بود.

علاوه بر فعالیت بدنی منظم، چندین عادات غذایی مانند کاهش مصرف قند، انتخاب محصولات لبنی کم چرب و خوردن چهار وعده یا بیشتر میوه و سبزیجات در روز می‌توانند از اهداف کاهش وزن شما حمایت بیشتری کنند.

وقتی نوبت به اهداف خاصی می رسد، اهدافی را تعیین می کنید و سعی می کنید از آنها اجتناب کنید که صرفاً نتیجه گرا هستند. تعیین هدف برای پیاده روی یک مایل در روز یک هدف عالی است که می تواند به جای تعیین وزن هدف، موفقیت بلندمدت را برای شما رقم بزند.

سایر نکات کاهش وزن که باید امتحان کنید

هیچ راه حل سریعی برای کاهش وزن وجود ندارد. کاهش وزن ایمن، موثر و پایدار مستلزم آن است که عادات ناسالم را محدود کرده و رفتارهای سالم تری را جایگزین آنها کنید.

در اینجا نکاتی برای کاهش وزن سالم وجود دارد که شامل خوردن پروتئین بیشتر می شود زیرا پروتئین باعث افزایش سیری، کاهش از دست دادن عضلات و کالری بیشتری برای هضم نسبت به کربوهیدرات یا چربی می شود.

همچنین می توانید فیبر بیشتری بخورید زیرا خوردن غذاهای غنی از فیبر مانند میوه ها، سبزیجات و غلات کامل می تواند احساس سیری را تقویت کند و به شما کمک کند کالری کمتری در طول روز بخورید.

به خواب خود توجه کنید زیرا خواب برای کاهش وزن بسیار مهم است. خواب ناکافی گرسنگی را افزایش می دهد و کاهش وزن را دشوارتر می کند.

ایجاد تغییرات رفتاری می تواند دشوار باشد و یک شبه اتفاق نمی افتد، اما سعی کنید با ایجاد تغییرات کوچک در عادات خود شروع کنید و به یاد داشته باشید که صبور باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا