سلامت خانواده

روش های افزایش مصرف ویتامین D

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ویتامین D در مبارزه با عفونت ها موثر است و سیستم عصبی و عضلات را تقویت می کند. اگر جذب ویتامین D در بدن موثر و مناسب باشد، بدن بهتر می تواند کلسیم را جذب کند. در نتیجه به حفظ سلامت استخوان ها و مفاصل کمک می کند. از آنجایی که ویتامین D در غذا به وفور یافت نمی شود، راه های آسانی برای دریافت دوز مناسب از این ویتامین پیشنهاد شده است.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

اگر وقت بیرون رفتن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای تامین ویتامین D مورد نیاز بدن خود را ندارید، با ایستادن یا نشستن در بالکن خانه از نور خورشید استفاده کنید، آفتاب صبحگاهی تولید ویتامین D را افزایش می دهد. و سطح سروتونین همچنین کیفیت خواب را افزایش می دهد، توصیه می شود روزانه حدود پنج تا 30 دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

مصرف ماهی و قارچ چرب

مصرف ماهی های چرب مانند سالمون، سالمون و ماهی خال مخالی ویتامین D بدن را تامین می کند. اگر گیاهخوار هستید، قارچ غذای ایده آلی برای افزایش دریافت ویتامین D مورد نیاز بدن است، بنابراین توصیه می شود آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

مصرف تخم مرغ و غذاهای غنی شده با ویتامین D

افزودن زرده تخم مرغ به رژیم غذایی یک راه ساده و مناسب برای افزایش ویتامین D در بدن است. منابع غذایی کمی به طور طبیعی حاوی ویتامین D هستند، به همین دلیل برخی از مواد غذایی اصلی و اساسی در رژیم فعلی با این ویتامین غنی شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا