سلامت خانواده

روشی که 9 سال زودتر آلزایمر را پیش بینی می کند

به گزارش خبرآنلاین، محققان روشی برای پیش بینی زوال عقل با دقت 80 درصد تا 9 سال قبل از تشخیص پیدا کرده اند.

فارس در خبری نوشت: این روش عملکرد بهتری نسبت به تست های سنتی حافظه و اندازه گیری کوچک شدن مغز دارد. این مطالعه از داده های بیش از 1100 داوطلب استفاده کرد و کاربردهای بالقوه برای مداخله اولیه را برجسته کرد.

در این تجزیه و تحلیل، محققان دانشگاه کوئین مری لندن، با استفاده از تصاویر MRI عملکردی (fMRI)، تغییرات “شبکه حالت پیش فرض” مغز (DMN) را که در مراحل اولیه بیماری آلزایمر تحت تاثیر قرار می گیرد، تجزیه و تحلیل کرده اند.

«شبکه حالت پیش فرض» شبکه ای از مغز است که قسمت های مختلف را برای انجام عملکردهای شناختی خاص به هم متصل می کند و اولین شبکه عصبی است که تحت تأثیر بیماری آلزایمر قرار می گیرد.

جزئیات بیشتر و یافته های تحقیق

برای انجام این تحقیق، محققان دانشگاه کوئین مری لندن با استفاده از اسکن‌های fMRI بیش از 1100 داوطلب از Biobank بریتانیا، ارتباط مؤثر بین ده ناحیه مغز را که شبکه حالت پیش‌فرض را تشکیل می‌دهند، تخمین زدند. این بانک یک پایگاه داده زیست پزشکی و منبع تحقیقاتی گسترده است که حاوی اطلاعات ژنتیکی و سلامت نیم میلیون شرکت کننده در بریتانیا است.

چارلز مارشال، نویسنده ارشد تیم تحقیقاتی در رابطه با نتایج آتی این مطالعه گفت: «پیش‌بینی اینکه چه کسی در آینده دچار زوال عقل می‌شود، برای یافتن درمان‌های مؤثر بسیار مهم است. این درمان‌ها می‌توانند از تخریب غیرقابل برگشت سلول‌های مغزی که باعث علائم زوال عقل می‌شود، جلوگیری کنند.» او ادامه می‌دهد: «امیدواریم این روش تشخیص به ما این امکان را می‌دهد که در مورد اینکه آیا و چه زمانی فردی واقعاً به زوال عقل مبتلا می‌شود، دقیق‌تر باشیم، بنابراین می‌توانیم تشخیص دهیم که آیا ممکن است از درمان‌های آینده سود ببرند یا خیر. تبدیل شود.”

محققان همچنین دریافتند که انزوای اجتماعی خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد، به احتمال زیاد از طریق تأثیر آن بر اتصال در شبکه حالت پیش فرض مغز.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا