اخبار سلامت

روایت وزیر بهداشت از ایثارگری جامعه پزشکی در جنگ تحمیلی

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، محمدرضا ظفرکندی امروز در مراسم گرامیداشت حضور ایثارگرانه جامعه پزشکی در دفاع مقدس اظهار داشت: افتخار جامعه پزشکی این است که همیشه در کنار مردم و مردم ما بوده است. همیشه آنچه داشتند فدای سربلندی این کشور کردند و جان خود را از دست دادند و آنچه در جبهه ها شاهد بودیم این بود که اگر مردم نبودند موفقیتی حاصل نمی شد.

وی افزود: جامعه پزشکی در جنگ و دیگر شرایط بحرانی مانند کرونا در کنار مردم بوده و به مردم خدمت کرده است. در زمان جنگ جامعه پزشکی سعی می کرد به مجروحان نزدیک شود، یعنی در زمان جنگ بیمارستان های صحرایی داشتیم و از آنجایی که خونریزی عامل شهادت مجروحان جوان بود، برای اینکه فاصله پزشکان با پزشکان کمتر شود. مجروحان با قربانی کردن چاقوی پزشکی سعی در فاصله گرفتن از مجروحین داشتند. کمتر باشد

وزیر بهداشت به بیان خاطرات جنگ و فداکاری کادر پزشکی برای کمک به مجروحان پرداخت و گفت: در عملیات خیبر دست سردار شهید خرازی قطع شد و پس از آن به اورژانس منتقل شد. پزشکان خونریزی او را کنترل کردند و او به هوش آمد. اولین سوال آمد این بود که نیروهای ما کجا هستند و اصرار داشت که به خط مقدم برگردند. در عملیات والفجر 4، آتش در پنج شهر عراق به حدی بود که نیروها نمی توانستند حرکت کنند، یعنی نیروهای مجروح را نمی توانستند به پشت خط منتقل کنند و نیروهای جدید جایگزین آنها شدند. در آن زمان پرسیدند آیا در آن شرایط فردی داوطلب کمک به مجروحان خط مقدم می شود و پزشکان زیادی داوطلب شدند و رفتند.

ظفرقندی ادامه داد: هدف ما از یادمان دفاع مقدس زنده نگه داشتن این فرهنگ در کشور است و در کرونا ثابت کردیم که این فرهنگ همچنان زنده است و جامعه پزشکی باید این فرهنگ ایثارگر را ملکه کار خود قرار دهد و اگر این اتفاق بیفتد. ، دارو خواهد شد یک مقدار تبدیل می شود. در حال حاضر سرمایه اجتماعی ایجاد شده حاصل فداکاری است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا