اخبار سلامت

رقابت 400 داروساز در مقطع دکترای تخصصی

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، بهرام هاینا از رقابت 400 داوطلب برای کسب 306 رشته در مقطع دکتری خبر داد. مدرک کارشناسی داروسازی و گفت: بر اساس ظرفیت اعلام شده و رتبه و نمره داوطلبان، قبول شدگان آزمون کتبی در مرحله دوم (آزمون شفاهی) پذیرفته شدند و طی سه روز در دو نوبت صبح و بعدازظهر، پذیرفته شدند. از نظر صلاحیت علمی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

دبیر شورای آموزش دارویی و تخصصی وزارت بهداشت تصریح کرد: این متخصصان پس از گذراندن دوره های لازم به عنوان اعضای هیأت علمی دانشگاه، محقق و متخصص بالینی در چرخه تولید و عرضه دارو و همچنین رگولاتور فعالیت خواهند کرد. در سراسر کشور توزیع می شوند و به تولید و خلق ثروت کمک می کنند.

امور مالی افزود: متخصصان این حوزه می توانند با حضور در مجامع و بازارهای بین المللی و ورود به عرصه فناوری نوین دارویی، تولید واکسن و داروهای ترکیبی جدید در حفظ و ارتقای صنعت دارویی کشور نقش آفرینی کنند.

داروسازی بالینی; پرتقاضاترین رشته

علیرضا مرتضوی نایب دبیر شورای آموزش داروسازی و دبیر بورد تخصصی داروسازی با اشاره به اضافه شدن دو و نیم درصد برتر (دانشجویان حائز رتبه برتر در آزمون 180 واحدی) به ظرفیت اعلام شده گفت: و گفت: در راستای تشویق دانشجویان نخبه و توانمند، آن دسته از دانشجویانی که (2.5 درصد برتر) در آزمون دوره عمومی داروسازی بتوانند مستقیما وارد مرحله مصاحبه شوند.

وی با اشاره به رقابت 73 متقاضی در رشته داروسازی بالینی، آن را پرتقاضاترین رشته عنوان کرد و گفت: در بین 12 رشته (Ph.D) و یک رشته تخصصی، چون رشته فارماکولوژی بالینی پل ارتباطی بین پزشکان و پزشکان است. داروسازان، این پس از اتمام دوره در بیمارستان ها، متخصصان می توانند خدمات پزشکی تخصصی را به بیماران در بیمارستان ها ارائه دهند.

قائم مقام دبیر شورای آموزش دارویی وزارت بهداشت در پایان از اعلام نتایج نهایی پذیرفته شدگان تا 10 روز آینده خبر داد و گفت: کارنامه نهایی تمامی داوطلبان بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. مرکز سنجش آموزش پزشکی پس از اعلام نتایج نهایی ظرف 10 روز آینده. آنها می توانند با مراجعه به وب سایت مرکز آن را دریافت کنند.

لازم به ذکر است که برای اولین بار در سال 1402 آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی از آزمون های دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی جدا شد و به صورت مستقل برای دانشجویان رشته های اقتصاد و مدیریت دارو، دارو پذیرفته شد. کنترل، داروسازی، شیمی دارویی، فارماکوگنوزی و زیست شناسی. فناوری دارویی، سم شناسی، فارماکولوژی بالینی، فارماکولوژی سنتی، فارماکولوژی هسته ای، نانوتکنولوژی دارویی، بیومواد دارویی و مواد مغذی برگزار شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا