بهداشت و درمان

رفع مشکلات پرستاری قبل از تبدیل شدن به اعتراضات

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، محمدرضا ظفرقندی در مراسم تکریم و معارفه رئیس مرکز حراست وزارت بهداشت با بیان اینکه «پیشگیری مقدم بر درمان» است، گفت: شعار «پیشگیری مقدم بر درمان» است. امنیت وزارت بهداشت و درمان وزارت بهداشت افزود: وزارت بهداشت به دلیل ساختار، ماهیت کار و وظایف گسترده ای که به وی محول می شود، مربوط به طیف وسیعی از مردم، دانشجویان، اساتید و دانشگاه ها است و باید بسیاری از ملیت ها را اجرا کند. برنامه هایی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وزیر بهداشت ادامه داد: در همه این موارد شعار اصلی ما از جمله شعار حوزه امنیتی باید «پیشگیری مقدم بر درمان» باشد. یعنی ضعف ها یا تهدیدها را قبل از وقوع و تبدیل شدن به بحران باید پیش بینی کنیم و از آن جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در ابتدای کار وزارت متبوعش با اعتراض پرستاران مواجه بوده است، گفت: باید با روش های دقیق و علمی چنین مواردی را پیش از تبدیل شدن به اعتراض پیش بینی و حل کنیم.

ظفرکندی خاطرنشان کرد: اگر در حوزه سلامت شاهد پیشرفت در شاخص هایی مانند کاهش مرگ و میر نوزادان و مادران هستیم که نمونه آن در دنیاست به دلیل توجه به پیشگیری است. این نوع عمل هم ارزش دینی و هم ارزش ملی دارد و نگاهی مفصل و گسترده می طلبد. بنابراین امنیت باید بتواند با پیشگیری از حوادث نقش خود را در این چارچوب ایفا کند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: 40 سال است که با دانش آموزان سر و کار دارم می من می دانم اگر با گفت و گو مشکلات آنها را زودتر حل کنیم، این روش بهتر جواب می دهد و باید این گونه مسائل پیش بینی شود.

وی با تاکید بر نگاه به قانون به عنوان یک فصل گفتمان، یادآور شد: آنچه همه ما باید به آن متعهد باشیم قانون است. ما در کشور هیچ چیز مافوق یا زیر قانون نداریم. امام و ولی فقیه فصل قانون سخنرانی معرفی کرده اند

وزیر بهداشت تصریح کرد: نقش حراست در درجه اول یک نقش علمی است. به طوری که شناخت نقاط قوت و ضعف، پیش بینی رویدادها و بحران ها، هشدار در مورد آنها و مواردی از این دست نیازمند داشتن نگاه علمی و آینده است. نگر است

ظفر قندی گفت: عمل ساده و سنتی این است که به هنگام وقوع بحران وارد آن شویم در حالی که دوران این نوع نگاه و عمل گذشته است.

وزیر بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: هدف همه ما حل مشکلات مردم در حوزه سلامت و رسیدن به اهداف عالی کشور است. بازرسی های لازم، مشکلات شناسایی و رفع شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا