علمی و فناوری

رفع توقف ثبت سفارش موبایل تا دو روز دیگر

رئیس انجمن موبایل با بیان اینکه از اسفندماه تاکنون ارزی به این حوزه اختصاص داده نشده است، گفت: توقف ثبت سفارش موبایلی به دلیل مشکلات سیستمی است که طی یکی دو روز آینده برطرف می شود.

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)عبدالمهدی اسدی رئیس انجمن تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی ایران امروز در نشست خبری اظهار داشت: 10 تیرماه با ارسال نامه ای به رئیس جمهور منتخب چالش های حوزه تلفن همراه را اعلام کردیم. این نامه هیچ سمت و سوی سیاسی نداشت و صرفا بیان مطالبات صنفی بود که از ابتدای دولت سیزدهم بیان کرده بودیم چرا که از سال 1400 خبری از تخصیص ارز، سهم برندها نیست. مدل های وارداتی، تولیدی و… به ما داده نمی شود و این حوزه شفاف نیست.

وی در پاسخ به سوال مهر مبنی بر توقف ثبت سفارش موبایلی افزود: ثبت سفارش دو روز است که متوقف شده است و طبق اعلام وزارت حراست تا یکی دو روز آینده مشکل سامانه برطرف می شود.

اسدی در پاسخ به سوال دیگر مهر مبنی بر تخصیص ارز به شرکت های واردکننده تلفن همراه، گفت: از اول فروردین ماه پرونده شرکت ها باز شده و حدود 5 ماه است که در نوبت تخصیص ارز هستند. البته هنوز ارز اسفند 1402 تخصیص داده نشده است.

رئیس انجمن تلفن همراه تصریح کرد: حجم بازار تلفن همراه بین 2.5 تا 3 میلیارد دلار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا