سلامت خانواده

رعایت 6 اصل سبک زندگی بر اساس آموزه های طب ایرانی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، نفیسه حسینی یکتا با اشاره به فرا رسیدن هفته سلامت مردان و نامگذاری سومین روز این هفته به عنوان «روز طب ایرانی و سلامت مردان» بر اهمیت توجه به سلامت جسم و روان مردان در جامعه تاکید کرد. و گفت: سلامت جسمی و روحی همه اقشار جامعه حائز اهمیت است، مردان به دلیل گذراندن بیشتر اوقات بیرون از خانه و بارها رژیم غذایی ناسالم و سبک زندگی غلط با استرس های مختلفی مواجه می شوند و باید برنامه داشت. کوچک مراقب اصلاح سبک زندگی باشید.

مدیرکل دفتر طب مکمل و ایرانی با استناد به اصول 6 گنه وی با اشاره به حفظ سلامت در طب ایرانی و اهمیت آن افزود: این وسایل شامل اصول شش گانه هوا، غذا و نوشیدنی، حرکت و سکون، خواب و بیداری، استفراغ و حفظ و در نهایت علائم جسمی وجود دارد که با رعایت اصول صحیح هر کدام می توان از ابتلا به بسیاری از بیماری ها پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که اکثر مردان با آن دست و پنجه نرم می کنند تنش و استرس روزانه است، اظهار داشت: واکنش جسمی و روحی به استرس و نحوه مدیریت آن در بین زنان و مردان متفاوت است و برخی از آنها در مردان بیشتر است.

مدیرکل دفتر طب مکمل ایران تصریح کرد: یکی از مهم ترین توصیه های طب ایرانی برای کاهش استرس، انجام تنفس طبی است، به این صورت که باید در حالت نیمه دراز کشیده نفس عمیق بکشید و ریه های خود را پر کنید. هوا، سپس به مدت 5 نفس خود را برای یک ثانیه نگه دارید و به آرامی برای حدود 10 ثانیه بازدم کنید. حدود یک ثانیه مکث کنید و سپس دستور بالا را 10 بار تکرار کنید.

حسینی یکتا خاطرنشان کرد: ورزش روزانه، ماساژ، خواب کافی و به موقع، پرهیز از اخبار و اطلاعات غیر ضروری، کاهش استفاده از رایانه و تلفن همراه، حضور در طبیعت، انجام ورزش و بازی های گروهی و استفاده از بوهای مطبوع (رایحه درمانی). با توجه به مزاج هر فرد جزو راهکارهای طب ایرانی برای کاهش استرس هستند.

وی تاکید کرد: اصلاح تدریجی عادات بد غذایی، پرهیز از ورزش و فعالیت شدید بعد از غذا (حداقل 2 تا 3 ساعت بعد از غذا)، پرهیز از خوردن انواع غذاها در یک وعده، پرهیز از پرخوری و پرخوری. غذا خوردنخوردن یک شام سبک و زودهنگام بخش مهمی از عادات غذایی است که در صورت صحیح بودن می تواند از بسیاری از بیماری ها پیشگیری کند.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و متمم وزارت بهداشت تاکید کرد: تعادل بین کار و زندگی، اختصاص زمان کافی به کار، خانواده و تفریح، به حفظ تعادل در زندگی و جلوگیری از فرسودگی شغلی و خانوادگی کمک می کند. جامعه سالم و با نشاط

وی در پایان گفت: تحقیقات متعددی بر اساس آموزه های طب ایرانی در خصوص ارتقای سلامت مردان و پیشگیری و درمان بیماری های خاص آنها توسط متخصصان این حوزه انجام شده است که از نتایج آن استفاده شده است.

هفته جهانی سلامت مردان از 24 خرداد لغایت 30 خرداد ادامه دارد و اولین روز این هفته پنجشنبه 24 خرداد با عنوان پیشگیری و تشخیص به موقع ناباروری در مردان دومین روز جمعه 5 خرداد ماه با عنوان سواد سلامت است. . بچه داشتن و سلامت مردان روز سوم شنبه 5 خرداد به عنوان طب ایرانی و سلامت مردان روز چهارم یکشنبه 7 خرداد به عنوان مواجهه شغلی و بهداشت باروری در مردان روز پنجم دوشنبه 7 خرداد به عنوان سرطان های شایع در آقایان، معده، پروستات و مثانه، روز ششم، سه شنبه 8 خرداد، به عنوان کمردرد و بیماری های شغلی در مردان و روز هفتم، چهارشنبه 9 خرداد، به عنوان تصادفات جاده ای، از کار افتادگی و فوت و… میر در مردان نامگذاری شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا