سلامت خانواده

رضایت بیماران خاص از سازمان انتقال خون/ جورکش سازمان غذا و دارو – خبرگزاری مهر ایران و جهان

احمد قویدل در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیماران هموفیلی و سایر بیماران نیازمند به خون قدردان خدمات ارزنده سازمان انتقال خون ایران و همچنین اهداکنندگان خون هستند که بدون هیچ چشمداشتی موجب ارتقای سلامت نیازمندان به خون می شوند. با اهدای خون

وی افزود: 50 سال از تاسیس سازمان انتقال خون ایران بر اساس اصول و تکیه بر مردم توسط دکتر فریدون می گذرد. آلا می گذرد این سازمان بر اساس اصول و درستی تأسیس شده است و با ترویج فرهنگ اهدای خون بر دوش مردم توانسته است در بین بهترین سازمان ها در منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت قرار گیرد. و از جایگاه برتر در زمینه رعایت استانداردهای بیاورید در این ناحیه خون وجود دارد.

قویدل ادامه داد: سازمان انتقال خون ایران بزرگترین یاور بیماران هموفیلی به ویژه در کمبودهای دوره ای دارو و همچنین نیازمندان دائمی خون مانند بیماران تالاسمی، بیماران دیالیزی و بیماران سرطانی بوده است. آزمایشگاه مرکزی این سازمان جزو مجهزترین آزمایشگاه های کشور است.

وی افزود: سازمان انتقال خون و سازمان محیط زیست تقریباً همزمان تأسیس شدند. اما در ایجاد سازمان انتقال به نقش مردم و ترویج فرهنگ وقف توجه ویژه ای شده است اما در تاسیس سازمان محیط زیست نقش مردم و ترویج فرهنگ. حفاظت از محیط زیست نادیده گرفته شده و بار حفاظت از محیط زیست بر دوش محیط زیست است. خانم ها امروز، مردم نتایج هر دو سیاست را می بینند. نقش سازمان انتقال خون ایران در ارائه خدمات به مردم در حوادث طبیعی و غیرطبیعی جایگزین و این سازمان در سایه مشارکت مردمی توانسته است پاسخگوی نیازهای مراکز درمانی و بیماران نیازمند به خون باشد. در حالی که وضعیت محیط زیست در ایران به خوبی نشان می دهد که توجه چندانی به ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در تأسیس و اداره نشده است.

قویدل ادامه داد: جدای از پاسخگویی سازمان انتقال خون در تامین نیاز کمی شبکه بهداشت و درمان به خون، ارتقای کیفیت و تضمین مسیر انتقال خون سالم یکی از مهمترین تلاش های کارکنان سازمان انتقال خون است. کمتر در جریان است.

وی افزود: یکی از فناوری های جدید سازمان انتقال خون ایران، تست غربالگری NAT است که یک آزمایش مولکولی برای تشخیص بیماری های ویروسی مانند هپاتیت B، هپاتیت C و ایدز است. تشخیص زودهنگام بیماری های ویروسی و آلودگی در خون باعث افزایش امنیت شبکه خون و کاهش زمان تشخیص ورود ویروس به بدن (دوره پنجره) تا تشخیص آزمایشگاهی می شود. واحد هموویژیلانس انتقال خون نیز باید عوارض احتمالی ناشی از تزریق خون را با جدیت پیگیری کند و همواره اطلاعات بانک خون بیمارستان ها، پزشکان و متخصصان این حوزه را به روز کند.

مشاور هیأت مدیره مرکز هموفیلی ایران ضمن ابراز خرسندی از تعامل مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با تشکل های مردم نهاد و انجمن های بیماران مصرف کننده خون و فرآورده های خونی که تلاش خوبی را انجام داده است. نیازهای بیماران را برآورده کند. هستندبر لزوم توجه وزیر بهداشت به این موضوع تاکید کرد.

وی همچنین یادآور شد: ضریب نفوذ سازمان انتقال خون در جامعه و الحاق اهداکنندگان جدید به این سازمان ارتباط مستقیمی با سرمایه اجتماعی کشور دارد. در شرایط اضطراری مانند زلزله، سیل و شیوع بیماری، نیاز عمومی مردم به خون و فرآورده های خونی، پیوستن به صف اهداکنندگان خون است، اما در شرایط عادی کشور، تقویت شبکه اهداکنندگان ارتباط مستقیمی با سرمایه اجتماعی است. کشور و وجود نشاط اجتماعی در جامعه. مدیریت فعلی این سازمان در چند سال گذشته به دلیل پایین بودن سرمایه اجتماعی در کشور شرایط سختی را مدیریت کرده است. این سازمان یکی از سازمان های دولتی است که پایداری شبکه آن به نقش مردم بستگی دارد و شخصیت های اجتماعی تاثیرگذار می توانند نقش مهمی در ترغیب مردم به تقویت این شبکه داشته باشند.

قویدل ادامه داد: روابط عمومی سازمان انتقال خون مدتی است که برای جوان سازی شبکه اهداکنندگان خون در دستور کار قرار گرفته است که این امر نیازمند همکاری سازمان های مردم نهاد و جامعه مدنی ایران است. افزایش اهدای خون توسط دختران و بانوانی که توانایی اهدای خون را دارند از دیگر اهداف تعریف شده این سازمان است. باید امیدوار بود که تمامی وزارتخانه ها و سازمان ها در بخش دولتی و همچنین موسسات و انجمن های مردم نهاد برای تقویت شبکه خونی کشور و پاسخگویی به تنوع نیازهای خاص بیماران مانند گروه های خونی منفی و یا بیماران نیازمند گروه خونی خاص عزم جدی داشته باشند. پلاکت و سایر خدمات متنوع.

کوویدل افزود: در 4 سال گذشته شاهد همکاری ارزنده مدیرعامل سازمان انتقال خون با مرکز بوده ایم. م. سال گذشته که فاکتور 8 به دلیل اشتباه بزرگ سازمان غذا و دارو در کشور وجود نداشت، سازمان انتقال خون دست به دامان بیماران شد. در شرایط کمبود شدید ون ویلبراند و همچنین فاکتور 8 و 9 پلاسما سازمان انتقال خون با تهیه پلاسما و کریو و FFP به بیماران رسیده است.

وی بیان کرد: سازمان انتقال خون در بسیاری از موارد با تذکراتی به فعالان این صنعت از تحقق وعده راه اندازی پالایشگاه خون توسط فعالان صنعت پلاسما انتقاد کرده است. این سازمان با اهتمام ویژه به پلاسمای خونی که از خون های اهدایی مردم به دست می آید، این هشدارها را که سازمان غذا و دارو باید به عنوان ناظر بدهد، یادآوری کرده و نسبت به خام فروشی پلاسما ابراز نگرانی کرده است. سکوت فعالان صنعت پلاسما در مقابل این هشدارها می تواند صحت این نگرانی ها را تایید کند.

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران ضمن تبریک پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون ابراز امیدواری کرد: در کنار تلاش های صورت گرفته در جهت افزایش داوطلبان سالم اهدای خون، مسائل و مشکلات کارکنان سازمان انتقال خون از جمله پزشکان و کارشناسان نیز مورد توجه قرار خواهند گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا