بهداشت و درمان

رصد کمبودهای دارویی با راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، دکتر ناصر هیراد با بیان اینکه در گذشته افراد مختلف حتی افراد غیرمتخصص در مورد کمبود دارو اظهار نظر می کردند و ارقام مختلفی را در این باره اعلام می کردند، گفت: از سال گذشته تاکنون. در سال مسیرهای مختلفی برای آمار کمبود دارو تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می دهد.

وی بیان کرد: لازم به ذکر است که در منابع مختلف تعاریف زیادی برای کمبود دارو وجود دارد که اعلام اعداد متناقض گواه این موضوع است. بدیهی است که سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبود دارو است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت های توزیع از نظر نحوه توزیع و اجرای اقدامات اصلاحی ادامه دارد و طرح نظام مندسازی برنامه توزیع دارو و توسعه سامانه اطلاع رسانی کمبود دانشگاه با افزایش موجودی توزیع دارو ادامه دارد. شرکت ها در حال انجام است.

به گفته وی، پایش کمبود و زنجیره تامین دارو به صورت ویژه با دو روش شناسایی و نظارت بر کمبود دستیار بر اساس شواهد انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن رصد بهتر کمبودها، می توان برای جبران آن برنامه ریزی دقیق تری داشت. همچنین با دسترسی به این سامانه، معاونت های غذا و داروی سراسر کشور می توانند از میزان موجودی دارو مطلع شده و نسبت به پیگیری و رفع مشکل در حوزه خود اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا