بهداشت و درمان

رشد ۱۸ درصدی زایمان‌های سوم به بعد در کشور

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، سیدمحمد پورحسینی با اشاره به اجرای سیاست های غلط برای جلوگیری از فرزندآوری در گذشته، گفت: این سیاست ها مانع از رشد جمعیت در شرایط فعلی شده است و وزارت بهداشت و شورای اسلامی به شدت پیگیر حل این موضوع هستند.

وی به اقدامات وزارت بهداشت در حوزه جوانان جمعیت اشاره کرد و گفت: بیش از 22 نشست اردویی با حضور نمایندگان مجلس و فرهیختگان به دستور وزیر بهداشت تشکیل شده است.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت افزود: 9 کمیته برای پیگیری و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت در دانشگاه های علوم پزشکی تشکیل شده است. علوم سراسر کشور است و نتیجه این جلسات ابلاغ 53 دستورالعمل و آیین نامه بوده و تا حدودی از کاهش جمعیت جلوگیری شده است. بوده است

پورحسینی تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده در حال حاضر در سراسر کشور مراکز سطح 2 و 3 ناباروری فعال شد و از مادران باردار و شیرده تا هفت سالگی حمایت بیمه ای انجام می شود.

وی ادامه داد: زایمان رایگان در بیمارستان های دولتی، افزایش 30 درصدی خوابگاه های دانشجویی برای دانشجویان متاهل، افزایش حقوق دستیاران پزشکی از دو میلیون تومان در ابتدای دولت به 18 میلیون تومان، تقسیم نیروی انسانی طی طرح و سایر مشوق ها از جمله اقدامات وزارت بهداشت در راستای ترویج فرزندآوری و جوانان جمعیت است.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت، پیشگیری از رشد نزولی جمعیت و افزایش 18 درصدی ولادت های سوم، چهارم و پنجم را از جمله دستاوردهای وزارت بهداشت عنوان کرد. سلامت در این زمینه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا