سلامت خانواده

رشد شاخص اهدای خون زنان در کشور/ افزایش 12 درصدی اهدای خون در سال 1403

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان انتقال خون، بشیر حاجی بیگی گفت: استان تهران طی دو ماه گذشته بیش از 17 درصد به تامین خون کشور کمک کرده است و پایتخت نشینان نیز سهمی در تامین خون کشور داشته اند. بیش از 74600 واحد خون دریافت کرد. اهدا کرده اند، پس از آن استان خراسان رضوی و استان فارس با نزدیک به 7 درصد بیشترین سهم را در تامین خون کشور به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: در مدت مذکور استان کهگیلویه و بویار احمد با رشد نزدیک به 52 درصد، استان سیستان و بلوچستان با رشد بیش از 32 درصد و استان مرکزی با رشد بیشترین افزایش آمار اهدای خون را داشته اند. بیش از 28 درصد آنها در رده های دوم و سوم ایستادند.

سخنگوی سازمان انتقال خون تصریح کرد: طی دو ماه گذشته شاخص اهدای مستمر در کشور بیش از 55 درصد بوده است و استان سمنان با بیش از 66 درصد در این شاخص از سایر استان ها و همچنین استان های یزد با بیش از این شاخص پیشی گرفته است. بیش از 65 درصد و قم با نزدیک به 65 درصد رتبه های بعدی را کسب کردند.

حاجی بیگی ادامه داد: طی دو ماهه اول سال 1403 شاخص اهدای خون کشور بیش از 12 درصد افزایش یافت و بیش از 435 هزار واحد خون در کل کشور اهدا شد. در دو ماهه نخست سال 19 هزار و 28 واحد خون توسط بانوان کشور به بیماران اهدا شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 16 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: میزان اهدای خون زنان در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 127 درصد افزایش داشته و تعداد اهدای خون زنان در این استان از 101 واحد در دو ماهه سال 1402 به افزایش یافته است. 229 واحد در دو ماهه امسال. .

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: استان یزد 431 واحد اهدای خون با افزایش نزدیک به 97 درصدی در این شاخص به ثبت رساند و پس از آن استان کرمانشاه با افزایش بیش از 86 درصدی تعداد بانوان اهداکننده خون در دو دوره اخیر در رتبه های بعدی قرار دارد. ماه، 740 زن اهداکننده. داشته است

حاجی بیگی خاطرنشان کرد: هنوز تا رسیدن به شاخصی که برای بانوان کشور مناسب باشد فاصله داریم، اما افزایش این شاخص نشان می دهد که تلاش ها و فرهنگ سازی هایی که انجام شده در مسیر درستی پیش می رود و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد نقش های بیشتری باشیم. زنان باید در عرصه اهدای خون حضور داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا