اخبار سلامت

رشد تعرفه های پزشکی تا سقف 35 درصد

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، سعید کریمی از تصویب رشد تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی تا سقف 35 درصد در هیات وزیران خبر داد. آنها با مشکل مواجه خواهند شد اما به دلیل محدودیت های مالی باید از کمک دولت در تصویب عدد 35 درصد تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی معادل دستمزد پزشکان نیست، افزود: مولفه های تعرفه شامل مولفه های تخصصی و فنی، ویزیت، تعرفه پرستاری، دارو و ملزومات پزشکی، خدمات آزمایشگاهی و تصویربرداری و اجزای هتل بیمارستانی هر کدام است. که دارای وزن هزینه است. فرمول های محاسباتی متنوع و پیچیده ای وجود دارد و حقوق پرسنل درمان حدود یک سوم وزن تعرفه های پزشکی را شامل می شود.

قائم مقام وزارت بهداشت با اشاره به پیچیدگی محاسباتی تعرفه های پزشکی و هزینه های اجتناب ناپذیر دارو و ملزومات پزشکی گفت: به جز خدمات پزشکی حرفه ای که معادل دستمزد پزشک است حتی در بخش خصوصی از 36 هزار تومان در سال 90 به 69 هزار و 700 تومان در سال 1402 رسیده است. یعنی بخش حرفه ای خدمات پزشکی طی 12 سال رشد 2 برابری نداشته است در حالی که افزایش حداقل حقوق سایر گروه ها از سال 90 بیش از ده برابر شده است. تا 1402

کریمی افزود: با توجه به اهمیت حفظ انگیزه و تامین معیشت پرسنل بهداشتی و درمانی و تداوم خدمات درمانی، لازم است معوقات تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی که طی دو سال گذشته ایجاد شده است به تدریج جبران شود. دهه ها

معاون رئیس جمهور وزارت بهداشت در پایان یادآور شد: رعایت مصوبات دولت برای همه گروه ها الزامی است و اعلام هرگونه تعرفه و رشد اجزای تعرفه ای خارج از مصوبات دولت مبنای قانونی ندارد.

کریمی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم حداکثر مساعدت دولت محترم را در تصویب مولفه های تعرفه ای داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا