سلامت خانواده

رسانه ای شدن جنایات رژیم صهیونیستی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو، همزمان با فرا رسیدن سالگرد عملیات طوفان الاقصی، بیش از ۴۱ هزار شهروند فلسطینی قربانی جنایات رژیم صهیونیستی شدند و بیش از دو میلیون نفر دیگر خانه و خانه ندارند. و مجبورند در چادرها یا خرابه های خانه ها و خانه های خود زندگی کنند. .

اگرچه جنایات این رژیم همچنان ادامه دارد و در آخرین اقدام این رژیم منحوس، غیرنظامیان لبنانی را به خاک و خون کشیده است، اما برخی رسانه های غربی و فارسی زبانان آنها تلاش می کنند تا جنایات اسرائیل را سفید کنند. شستشو و جای ظالم و مظلوم را عوض کن

به طوری که صدراعظم آلمان با نادیده گرفتن نسل کشی رژیم صهیونیستی در یکی از مواضع گستاخانه خود در قبال نسل کشی نوار غزه، مدعی شده بود که رژیم اشغالگر قدس کاملاً به قوانین بین المللی پایبند است و نباید در این زمینه مقصر دانست. .

همچنین رسانه های فارسی زبان حامی اسرائیل امروز نیز تمام تلاش خود را برای کم اهمیت جلوه دادن جنایات رژیم اسرائیل به کار گرفته اند تا منشاء امیر کارشناس شبکه بین الملل نیز می گوید همه کسانی که در انفجارهای این دو روز لبنان مجروح و کشته شدند تروریست هستند.

این رسانه ها سعی می کنند از تکنیک های رسانه ای و جنگ روانی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی و عادی جلوه دادن این جنایات استفاده کنند.

به همین دلیل خبرنگار مهر با مهر نساء شهابی، استادیار روانشناسی دانشگاه شهید مطهری وی مصاحبه ای انجام داده است که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

شهابی درباره تشویش اجتماعی در خصوص انعکاس حمله ایران به اسرائیل در رسانه های بیگانه توضیح می دهد: در حال حاضر همه دنیا با رسانه های خود در خدمت اسرائیل و آمریکا هستند و هدفشان این است که وضعیت را به گونه ای نشان دهند که مردم ایران دچار تردید و تردید شوند. اضطراب موضوعی که در اینجا مهم است، عملیات روانی است که رسانه ها انجام می دهند. مثل روایات اسرائیلی کیانو ریوز در مورد ترس از جنگ و اینکه اسرائیل پاسخی سخت و جبران ناپذیر خواهد داد.

تبیین واقعیت های غزه و لبنان برای کاهش ترس و اضطراب

وی درباره لزوم فعال بودن روانشناسان در مقابله با جنگ روانی رسانه های بیگانه می گوید: با وجود تحریک ذهن مردم از سوی رسانه های بیگانه، کاری که می توان انجام داد این است که روانشناسان در روایت های درجه یک مثلاً روایتگری کنند. مسائل کشور ما چگونه حل می شود توضیح می دهیم روشن شدن این مسائل و تحلیل شخصیت مردم غزه و لبنان می تواند در کاهش ترس و اضطراب آنها بسیار مفید باشد. وقتی رسانه های خارجی جنایات اسرائیل را امری عادی نشان می دهند و عنوان می کنند که آنها مردمی مظلوم هستند، این قضیه می تواند در دوچندان شدن ترس و نگرانی مردم تاثیر بسزایی داشته باشد. رسانه های خارجی از نوعی ادبیات و گفتار استفاده می کنند که تمام اعمال ایرانی ها را بسیار بد و عصبانی نشان می دهد و ما را تروریسم می نامند.

هدایت ارزش ها و جایگاه ذهنی با روانشناسی تالی و یک تبر

استادیار روانشناسی دانشگاه شهید مطهری درباره روانشناسی تالی و طبری گوید: با روانشناسی تالی و سپس می توانیم بفهمیم که باید به چه کسی نزدیک شویم، چگونه باید مقاومت کنیم و چه چیزی می تواند به ما کمک کند که بایستیم. یکی از موضوعات مهم روانشناسی بحث ارزش است، ارزشی که از طریق آن نسبت به یک سری مسائل احساس مثبت پیدا می کنیم و بر اساس آن ارزش ها، نگرش ها، احساسات منفی و ترس های خود را می یابیم.

وی در بحث رسانه و کنشگری در مواجهه با این موضوع توضیح می دهد: هر چه بیشتر بتوانیم فعال باشیم و آگاهی خود را بالا ببریم به آن وحدت نزدیک می شویم. روانشناسان به عنوان کسانی که دانش مداخله در بحران را دارند باید بدانند که در این جبهه به صورت عملیاتی چه کاری می توانند انجام دهند تا عزم همگان را تقویت کنند تا مردم را به بی تفاوتی نکردن و واکنش نشان دهند.

شهابی درباره نحوه تدریس غلط در کلاس و دانشگاه نیز اظهار می کند: تدریس ما در کلاس و دانشگاه به گونه ای است که مدام مردم را به بی تفاوتی و سستی تشویق می کنند و فکر می کنند روانشناسی چیزی جدا از مسائل سیاسی است که می خواهند به آن بپردازند. دخالت کند. و چون از داستان دور هستند نمی توانند تاثیری بر سلامت روان افراد بگذارند. اگر کسی بداند حق و باطل چیست، خودش می تواند انتخاب کند که کدام درست است و کدام باطل و نیازی به آموزش ندارد. اما نکته قابل توجه این است که ما از این جنبه ثروتمند نیستیم و در بحث مدارس و دانشگاه های خود به طور کامل توضیح نداده ایم.

پولشویی رسانه ای جنایات رژیم صهیونیستی

ضرورت روانشناسی جهاد برای مقابله با عملیات رسانه ای دشمن

استادیار روانشناسی دانشگاه شهید مطهری درباره افرادی که به عملیات رسانه ای دشمن ضریب می دهند، می افزاید: اینها هستند که نسبت به خودکشی یک مقیم خارج از کشور واکنش زیادی نشان می دهند، اما موضع درست و روشنی ندارند. این مسائل نباید مردم را با روایت ترسناک جنگ منفعل کرد و باید ترسید، به همین دلیل باید روانشناسی جهاد یا دفاع داشته باشیم تا بتواند فعالانه افراد را از ضعف دور کند و از افراد باسواد، تحصیل کرده کمک گرفت. یا بخشی از کادر علمی باشند تا با علم خود این شرایط را معقولتر کنند و مردم ببینند چه چیزهایی بخشی از آنها ارزش های خود را تعیین کرده اند و چگونه می خواهند به این سمت بروند. به نظر من روانشناسی مقاومت جایی برای حل این مشکلات نیست.

وی درباره استفاده از کلمات و کلیپ ها برای آگاهی هدفمند در سطوح مختلف شناختی می گوید: مسیر روانشناسی رسانه در نحوه استفاده از کلمات، فیلم ها و کلیپ ها برای آگاهی کمک زیادی کرده است. اطلاعات باید در سطح شناختی به هرکس داده شود و ببینیم چگونه می توان در اقشار مختلف تاثیر گذاشت.

پولشویی رسانه ای جنایات رژیم صهیونیستی

ایجاد امید و اتحاد با تحلیل مؤثر خبرنگاران

شهابی در پایان توضیح می دهد که اهالی رسانه در برابر اخبار کذب چه باید بکنند: در این شرایط خبرنگار باید بداند که قدرت دست روایت اول است. یعنی فردی که اولین داستان حادثه را تعریف می کند بسیار مهم است و نکته بعدی این است که به یک موضوع سریع واکنش نشان داده و آن را به تاخیر نیندازیم. تحلیلی که روزنامه‌نگاران انجام می‌دهند نسبت به تحلیل‌های بعدی که می‌آیند، ضریب‌تر است. علاوه بر اینکه روایت اول مهم است، خیلی مهمتر است که آن روایت را زیبا بگوییم. ما به عنوان کسانی که در رسانه ها کار می کنیم، وظیفه داریم ناامیدی را برطرف کنیم و وحدت را بین مردم گسترش دهیم. در بحث رسانه ای نحوه بیان یک کلمه بسیار مهم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا