علمی و فناوری

ربات جدید گوگل، حریف قدرتمند انسان‌ها در پینگ‌پنگ!

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)Google DeepMind روباتی ساخته است که می تواند پینگ پنگ با عملکرد در سطح انسان بازی کند. ربات ساخته شده توسط مهندسان گوگل از قابلیت های هوش مصنوعی و یک بازوی رباتیک استفاده می کند که یک راکت پینگ پنگ به آن وصل شده است.

محققان گوگل می گویند که ربات آنها توانسته در ۱۳ مسابقه از ۲۹ مسابقه در برابر انسان هایی که توانایی های متفاوتی در پینگ پنگ داشتند، پیروز شود. البته این سیستم هنوز تا کامل شدن فاصله دارد.

اگرچه ربات پینگ پنگ گوگل همه حریفان مبتدی و 55 درصد از بازیکنان آماتور را شکست داد، اما تمام بازی های خود را در برابر بازیکنان حرفه ای شکست داد. با این حال، این ربات هنوز یک پیشرفت قابل توجه است.

پنانگ سانکتی، مهندس نرم‌افزار ارشد در Google DeepMand که این پروژه را رهبری می‌کند، می‌گوید: «حتی چند ماه پیش، ما پیش‌بینی کردیم که ربات ممکن است نتواند در برابر افرادی که قبلاً با آنها بازی نکرده است، پیروز شود. [بااین‌حال] عملکرد ربات قطعا فراتر از انتظارات ما بوده است. رویکردی که این ربات برای مقابله با حریفان قدرتمند دنبال می کند بسیار شگفت انگیز است.

عملکرد و روش آموزش ربات گوگل

گوگل حتی ویدئویی در یوتیوب منتشر کرده است که نشان می دهد ربات مجهز به هوش مصنوعی خیلی سریع برای عملکرد خود تصمیم می گیرد. علاوه بر این، می تواند به ضرباتی که با چرخش سبک ساخته می شوند پاسخ دهد و همچنین توانایی خواندن چرخش توپ را دارد. نکته قابل توجه دیگر توانایی شگفت انگیز آن در کنترل توپ در تمام نقاط جدول است.

محققان گوگل از یک رویکرد دو بخشی برای آموزش ربات خود برای نشان دادن قابلیت های خود استفاده کرده اند. آنها از شبیه سازی های کامپیوتری برای تسلط بر مهارت های ضربه زدن ربات استفاده کردند و سپس آن را با استفاده از داده های دنیای واقعی تنظیم کردند تا در طول زمان بهبود یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا