اخبار سلامت

رایگان شدن درمان کودکان تا 7 سال سرمایه گذاری برای آینده است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت سلامت جو ، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان در حاشیه جلسه هفتگی هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه خدمات رایگان درمانی کودکان تا 7 سال در حوزه پزشکی دولتی مراکز، گفت: در حوزه سلامت شرایط خاصی در سنین مختلف وجود دارد. چیزی هست که باید به آن توجه کنیم. بسیاری از بیماری های انسان در 7 سال اول زندگی او ایجاد می شود.

وی افزود: رشد تکاملی بدن انسان در دهه اول زندگی او اتفاق می افتد. بنابراین هر حادثه ای به خصوص در 7 سال اول زندگی کودکان می تواند دائمی شود. بر این اساس با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته در نهایت خدمات درمانی رایگان برای کودکان تا 7 سال در مراکز درمانی دولتی به تصویب هیات دولت رسید. این طرح مایه مباهات جمهوری اسلامی ایران است که علیرغم همه مشکلات و تحریم ها خدمات درمانی رایگان برای کودکان تا 7 سال را در مراکز دولتی اعلام کرد.

عین اللهی گفت: این موضوع در واقع سرمایه گذاری برای آینده کشور است و شاید نتایج آن در دولت فعلی دیده نشود اما در 10 یا 20 سال آینده نتایج آن مشخص می شود و سلامت کشور را بیمه می کند. .

وی در پاسخ به سوالی درباره کمبود دارو برای بیماران تالاسمی گفت: در نظر داریم با تقویت شرکت های دانش بنیان داروی مورد نیاز را تامین کنیم. در حوزه داروی تالاسمی تولید را افزایش داده ایم اما گرایش به استفاده از داروی خارجی وجود دارد که پزشک باید آن را تشخیص دهد. کمبودها را در داخل با اولویت شرکت های دانش بنیان تامین می کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت تولید پانسمان برای بیماران پروانه ای خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت 700 شرکت دانش بنیان داشتیم که این میزان در حال حاضر به 1400 شرکت رسیده که به نوعی رکورد است. با حمایت دولت دوباره تعداد این شرکت ها افزایش می یابد و یکی از دستاوردهای این شرکت ها تولید این پانسمان بوده است. البته این کار در مرحله تحقیقاتی است و امیدواریم به مرحله تجاری سازی برسد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا