سلامت خانواده

راه های پیشگیری از مشکلات پوستی زائران – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سلامت جو، کارشناسان پزشکی ایران معتقدند؛ زائران می توانند با چند روش ساده از بروز مشکلات پوستی در پیاده روی اربعین جلوگیری کنند.

با توجه به توصیه‌های متخصصان پزشکی ایران می‌توان به اقدامات ساده‌ای برای جلوگیری از مشکلات پوستی و درمان آن اشاره کرد:

تاول پا

برای جلوگیری از تاول

– از کفش های راحت و جوراب های ضخیم استفاده کنید، استراحت کافی داشته باشید و مرتب پاهای خود را بشویید و ماساژ دهید.

– تاول های ایجاد شده را خشک و تمیز نگه دارید و به هیچ وجه آنها را ترک نکنید، مایع جمع شده در تاول ها استریل است و مانند یک پانسمان خوب عمل می کند و از عفونی شدن زخم جلوگیری می کند.

– قرار دادن پاها در یک لگن آب گرم حاوی جوشانده بابونه به مدت 15 دقیقه شب ها قبل از خواب برای کاهش تورم و درمان تاول روی پا بسیار مفید است. خوب است پس از خشک شدن پا، روغن بابونه را به آن ناحیه بمالید.

– اگر پا در کفش صدمه دیده یا آسیب دیده است، شستن ملایم با گلاب ممکن است به کاهش سوزش کمک کند.

آفتاب سوختگی و عرق سوزی

– برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و تیره شدن پوست صورت در برابر آفتاب و باد باید در سایه بود و صورت را با کلاه لبه دار، شال یا کلاه لبه دار پوشاند. چفیه پوشیده شده است

– استفاده از کرم ضد آفتاب سازگار با پوست با SPF مناسب به مدت 15 دقیقه قبل از بیرون رفتن بسیار مهم و مفید است. این محافظت در کودکان اهمیت بیشتری دارد.

– استفاده از روغن گل رز، روغن بادام شیرین یا روغن بنفشه بادام و همچنین کرم های حاوی عصاره خیار به بهبود آفتاب سوختگی کمک می کند.

– کرم های حاوی بابونه یا همیشه بهار و همچنین پمادها و پودرهای سوزاندن پای نوزاد برای درمان عرق سوز در نواحی چروکیده پوست مناسب است.

نیش حشرات

– حمل کرم های حاوی اسانس نعناع و شمعدانی و استفاده از آنها مخصوصاً در شب برای دفع حشرات توصیه می شود.

– در صورت در دسترس نبودن کرم های مخصوص، مالیدن کمی آبلیمو به پوست نواحی بدون پوشش نیز می تواند از نیش حشرات جلوگیری کند.

خشکی پوست و اگزما

همانطور که گفتیم طبیعت تابستان گرم و خشک است و مخصوصاً در افراد مستعد گرمای زیاد و نور خورشید ممکن است باعث افزایش خشکی بدن به خصوص خشکی پوست و عود علائم اگزما شود. برای پیشگیری و درمان این عارضه لازم است افراد از خوردن و آشامیدنی مانند کاهو پرهیز کنند. خرفهخیار، عناب، شربت خاکشیر خورش سیب زمینیکدو حلوایی، سوپ جو نازک، سوپ پوره، شیر برنج بادام و فرآورده های آن مانند شیر بادام، فرنی و شیر بادام و ماءالشعیر طبی. استفاده موضعی از روغن بادام شیرین، بنفشه بادام و کدو تنبل نیز بسیار مفید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا