سلامت خانواده

راه های ساده برای جلوگیری از خروپف

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، خروپف صدایی تند و ناخوشایند است که در اثر جریان هوا از بافت نرم گلو و لرزش بافت در هنگام تنفس ایجاد می شود. این اختلال ممکن است به دلایل مختلفی از جمله آناتومی دهان و سینوس ها، آلرژی، سرماخوردگی و افزایش در صورت ایجاد وزن باشد، با تغییر سبک زندگی می توان احتمال بروز آن را کاهش داد که در زیر به بررسی برخی از آنها می پردازیم:

به پهلو بخواب

وضعیت خواب افراد می تواند تا حد زیادی بر احتمال خروپف تأثیر بگذارد، افرادی که به جای به پهلو می خوابند بیشتر خروپف می کنند، این مشکل ممکن است به موقعیت سر نیز بستگی داشته باشد، چرخاندن سر به سمت راست می تواند باعث شود افراد کمتر خروپف کنند. .

تمیز کردن مجاری بینی

ازدحام بینی یکی از دلایلی است که باعث خروپف بیش از حد شما می شود، بنابراین سعی کنید قبل از خواب بینی خود را با محلول آب نمک بشویید، در این صورت جریان هوا در مجرای بینی افزایش می یابد و احتمال خروپف افزایش می یابد. کاهش یابد. بودن

کاهش وزن

در حالی که کاهش وزن می تواند به بهبود سلامت کلی فرد، کاهش احتمال خروپف و بهبود کیفیت خواب کمک کند، کاهش وزن می تواند بافت اضافی گلو را کاهش دهد و از خروپف جلوگیری کند.

از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید

خوردن وعده های غذایی حجیم و تند می تواند باعث خروپف شود، متخصصان معتقدند که خوردن وعده های غذایی سنگین قبل از خواب یا خوردن غذاهایی مانند لبنیات یا شیر سویا قبل از خواب خروپف را بدتر می کند زیرا وقتی با معده پر دراز می کشید اسید معده می تواند به مری برگردد و باعث شود التهاب در گلو و احساس سوزش.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا