سلامت خانواده

راه حل های عالی برای صبح زود بیدار شدن

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، صبح زود بیدار شدن باعث افزایش بهره وری و بهبود خلق و خو می شود. دستیابی به این هدف با انجام اقدامات ساده امکان پذیر است تا افراد با انجام آن ها کیفیت خواب خود را بهبود بخشند. افزایش احتمال بیدار شدن زودهنگام، ما به بررسی برخی از این اقدامات ساده ادامه خواهیم داد:

به موقع بخواب

یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در زود بیدار شدن، داشتن یک برنامه خواب ثابت است، لازم است هر روز سر ساعت معینی بخوابید و بیدار شوید، حتی آخر هفته ها، این کار برای تنظیم ساعت داخلی بدن شماست. که به ریتم شبانه روزی معروف است. کمک می کند، کیفیت خواب را بهبود می بخشد و باعث می شود صبح زود بیدار شوید.

قبل از خواب گوشی را کنار بگذارید

قرار گرفتن در معرض نمایشگرهایی مانند گوشی های هوشمند، تبلت ها، رایانه ها و تلویزیون ها قبل از خواب می تواند چرخه خواب و بیداری شما را مختل کند. نور آبی ساطع شده از این دستگاه ها باعث سرکوب تولید ملاتونین می شود، هورمونی که خواب را تنظیم می کند. ; به جای استفاده از صفحه نمایش قبل از خواب، فعالیت های آرامش بخش مانند مطالعه، یادداشت روزانه یا مدیتیشن را انجام دهید.

خوردن یک وعده غذایی سبک قبل از خواب

خوردن وعده های غذایی سنگین یا تند قبل از خواب می تواند منجر به سوء هاضمه شود و خوابیدن را دشوار می کند، بنابراین برای بهبود کیفیت خواب لازم است قبل از خواب از خوردن وعده های غذایی زیاد یا غذاهای پرچرب، قند یا کافئین پرهیز کنید. از مصرف آنها دوری کنید و به جای آن از میان وعده های سبک تر استفاده کنید.

مصرف کافئین را کاهش دهید

مصرف کافئین یا سایر محرک ها در اواخر روز می تواند باعث اختلال در خواب شبانه شود. به منظور جلوگیری از اختلال در چرخه خواب، مصرف نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه، چای و نوشابه را در بعد از ظهر و عصر محدود کنید. در عوض، می توانید از نوشیدنی های بدون کافئین یا دمنوش های گیاهی مانند بابونه یا اسطوخودوس که باعث ایجاد آرامش می شوند استفاده کنید.

یک محیط خواب مناسب ایجاد کنید

محیط خواب نقش مهمی در بهبود کیفیت خواب دارد، بنابراین مطمئن شوید که اتاق خواب شما به اندازه کافی خنک، تاریک و ساکت باشد تا بتوانید خوابی با کیفیت را تجربه کنید، در این صورت احتمال اینکه زود از خواب بیدار شوید، بیشتر می شود.

برنامه ریزی برای روز بعد

قبل از خواب، برای چند دقیقه به اهداف و اولویت های روز بعد خود فکر کنید، لیستی از کارها یا فعالیت هایی که قصد انجام آنها را دارید بنویسید، تعیین اهداف مشخص قبل از خواب باعث می شود زودتر از خواب بیدار شوید و انگیزه داشته باشید. عمدی.

تشکر کن

وقت گذاشتن قبل از خواب برای انعکاس وقایع روز و شکرگزاری برای موهبت های زندگی به کاهش استرس و منفی گرایی و ایجاد حس رضایت و آرامش کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا