سلامت خانواده

راه حل های طب سنتی برای رهایی از آلرژی بهاری

به گزارش خبرآنلاین، یکی از اعضای هیأت علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی گفت: خرفه، دمنوش نعناع، ​​زنجبیل، بادرنجبویه، چای سبز، زردچوبه، روغن بنفشه و بادام از جمله گیاهان و فرآورده هایی هستند که بسیار مفید هستند. رفع آلرژی بهاری

تسنیم در خبری نوشت: دکتر رضا حاجی آقایی; کارشناس فارماکوگنوستیک و عضو هیأت علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی درباره گیاهان موثر در بهبود حساسیت فصلی گفت: خرفه خواص زیادی دارد و یکی از سبزی های بهاری است. این گیاه دارویی می تواند خون را از مواد زائد و زائد به ویژه مواد صفراوی پاکسازی کند. خوردن این سبزی در وعده های غذایی تلخی دهان را از بین می برد و خارش بهاره را درمان می کند. برای کاهش عوارض و خارش ناشی از حساسیت های فصلی، آب این گیاه را گرفته و بنوشید تا به اثرات مثبت آن پی ببرید.

این هیئت علمی با اشاره به دمنوش های مفید برای کاهش علائم آلرژی بهاری افزود: زنجبیل خواص بی شماری دارد و بیشترین استفاده از آن رفع حالت تهوع است. چای زنجبیل حاوی آنتی هیستامین های طبیعی است و به کاهش التهاب مخاط بینی کمک می کند. می توانید مقداری زنجبیل تازه را با آب گرم دم کرده و سپس با عسل شیرین کرده و بنوشید.

وی بیان کرد: دمنوش نعناع به عنوان دمنوش ضد احتقان نیز شناخته می شود. این دمنوش باعث کاهش ترشح آنزیم های ضد التهابی مانند هیستامین ها می شود که عامل اصلی واکنش های آلرژیک هستند، بنابراین می توان گفت چای نعناع انتخاب مناسبی برای کاهش علائم آلرژی است.

حاجی آقایی گفت: بادرنجبویه نیز گیاهی معطر با رایحه لیمو و از خانواده نعناع است. چای بادرنجبویه سردرد و علائم تنفسی مرتبط با آلرژی را تسکین می دهد و اثر آرام بخشی دارد و ریشه شیرین بیان دارای اثرات آنتی هیستامینی و ضد التهابی بسیار قوی است. چای شیرین بیان می تواند به کاهش علائم آلرژی و تسکین خارش بینی کمک کند.

وی چای سبز را یک آنتی اکسیدان غنی از کورستین دانست و گفت: چای سبز با خاصیت ضدالتهابی خود سیستم ایمنی بدن را در برابر عوامل حساسیت زا تقویت می کند. کوئرستین منبع رنگدانه های چای سبز است و به جلوگیری از واکنش های ایمنی ناشی از قرار گرفتن در معرض گرده، گرد و غبار و موهای حیوانات کمک می کند.

این عضو هیئت علمی گفت: زردچوبه به دلیل خاصیت ضدالتهابی قوی معروف است و این ادویه رنگارنگ به عنوان یک آنتی هیستامین قوی می تواند در کاهش علائم حساسیت های فصلی نیز مفید باشد. قرار دادن.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از روغن بنفشه و بادام باعث کاهش عطسه های ناشی از حساسیت و حساسیت فصلی می شود، قرار دادن یک قطره روغن بنفشه در بینی دو بار در روز برای افرادی که از حساسیت های فصلی رنج می برند و از عطسه های مداوم خسته شده اند مفید است. این افراد بهتر است پیشانی خود را با این روغن ماساژ دهند تا از شدت عطسه کاسته شود.

آلرژی فصلی یکی از مشکلاتی است که برخی افراد در فصل بهار به آن مبتلا می شوند که علل و درمان های مختلفی دارد. بهار به معنای جوانه های گل و شکوفه درختان است و اگر شما یکی از میلیون ها نفری هستید که آلرژی فصلی دارید، این به معنای عطسه، احتقان، آبریزش بینی و سایر علائم آزاردهنده است.

۴۷۲۳۶

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا