سلامت خانواده

راه حل هایی برای کاهش اضطراب دانش آموزان در امتحانات نهایی و امتحانات ورودی – آژانس خبری مهر | اخبار ایرانی و جهانی

به گفته خبرنگار مهر ، امتحانات نهایی دوره های یازدهم ، دوازدهم و دوره های ملی هماهنگ از 5 ماه مه آغاز می شود و دانشجویان مدتی است که برای این آزمون ها آماده می شوند.

امتحانات نهایی برای دانش آموزان کلاس یازدهم برای دانش آموزان کلاس دوازدهم محاسبه می شود.

این بیماری باعث ایجاد استرس در دانش آموزان شده است. استرس ، که محدود به دانش آموزان کلاس یازدهم و دوازدهم نیست و سایر دانشجویان برای امتحانات نهایی خود استرس دارند. استرس و اضطراب در روزهای منتهی به ژوئن در بین دانش آموزان در حال افزایش است ، نه تنها به مطالعه آنها آسیب می رساند ، که حتی باعث بیماری روانی و افسردگی در بین نوجوانان می شود.

مریم غصمی ، روانشناس و روانشناس نوجوان ، به سؤالات خبرنگار مهر در مورد اضطراب امتحانات و وظایف خانواده ها برای کاهش استرس و اضطراب خانواده ها پاسخ داد:

آیا استرس دانش آموزان فقط به دلیل عدم آماده بودن آنها است؟ به طور کلی ، چه عواملی باعث ایجاد استرس دانش آموزان و نوجوانان در روزهای نزدیک به امتحانات می شود؟

آماده نیست برای امتحانات تنها یکی از دلایل استرس در بین دانشجویان است. طبیعی است که یک نوجوان که اطلاعات کافی ندارد و درس خوبی ندارد ، اما ما همچنین در بین دانش آموزانی که به هر حال آماده است برای مطالعه امتحانات خود آماده است ، استرس را مشاهده می کنیم. یکی از امتحانات امتحان ورودی است که یک رقابت سنگین است و اختلاف داوطلبان جزئیات است.

بدن انسان می تواند مقدار مشخصی از اضطراب را تحمل کند. مسابقات سنگین مانند امتحانات ورودی باعث می شود دانش آموزان سطح اضطراب زیادی و فشارهای شدید داشته باشند.

مرحله اول آزمون ورودی ، امتحانات نهایی و مرحله دوم امتحان ورودی نزدیک به فاصله نزدیک است که سطح اضطراب در نوجوانان را تا حد زیادی افزایش می دهد.

بعضی اوقات تصمیمات ایجاد و سیاست هایی که به طور ناگهانی به امتحان ورودی ابلاغ می شوند ، استرس را در بین دانش آموزان افزایش می دهد.

اگر دانش آموز می داند چگونه برای دبیرستان اول آماده شود ، دانش آموز استرس زیادی نخواهد داشت ، اما تغییر در دانش آموزان کلاس یازدهم و دوازدهم استرس زیادی خواهد داشت.

دانش آموزان و نوجوانان برای کاهش استرس و اضطراب چه کاری باید انجام دهند؟

آنچه دانش آموزان و نوجوانان برای کاهش استرس و اضطراب خود باید انجام دهند ، برای هر شخص نسخه متفاوتی دارد. برخی از دانش آموزان از ابتدای تحصیلات خود استرس و اضطراب از دبستان داشته اند و در غلظت یا اضطراب جدایی نقص داشته اند. این کودکان ممکن است نیاز به روان درمانی یا جلسات درمانی داشته باشند.

برخی از دانش آموزان دیگر با اضطراب مضطرب هستند. آنها در مواجهه با شرایط اضطراب ، استرس و اضطراب دارند. راه حل های موقت برای این گروه از نوجوانان قابل ارائه است. برای این دانش آموزان ، بهبود محیط مدرسه و مدرسه و رفتار مناسب و آرامش بخش معلمان و کارکنان مدرسه در از بین بردن اضطراب و استرس بسیار مؤثر است.

متأسفانه ، در بعضی از مدارس ، معلمان و مسئولان مدرسه به جای رابطه مناسب و رفتار آرامش بخش با دانش آموز ، سطح استرس خود را افزایش می دهند.

متأسفانه ، ما مدارس را می بینیم زیرا آنها می خواهند سطح بالایی داشته باشند و اقتصاد آنها فراهم شود. آنها احساس فشار به خودشان می کنند. از آنجا که مشتریان آنها سال آینده والدین دانش آموزانی هستند که می خواهند سال بعد را برای سال بعد تصمیم بگیرند ، طبق پذیرش مدرسه در سال بعد ؛ بنابراین به طور طبیعی ، بخشی از این فشار به دانشجویان منتقل می شود.

از آنجا که من یک مشاور نوجوان هستم ، اغلب به مشاوره در بزرگسالان می پردازم و آنها را آرام می کنم. برخی از این نوجوانان به محض رفتن به مدرسه از طریق معلم یا حتی مشاوران مدرسه ، هنوز استرس و اضطراب دارند. اگر مدرسه برنامه های کاهش استرس و اضطراب نداشته باشد. اگر در مورد کاهش تنش بین دانش فکر کنید مربی نه دانش مربی دائماً با استرس و اضطراب و سطح آماده سازی روبرو می شود من برای امتحانات نهایی و امتحان ورودی به شدت کاهش می یابد.

ادبیات معلمان و مشاوران در کاهش استرس و اضطراب بسیار مؤثر است. اما متأسفانه در برخی از مدارس این عکس روند را می بینیم. رفتار سطح دانش برخی معلمان استرس مربی افزایش می یابد به طور طبیعی مشاور و روان درمانی هر کاری انجام دهید مربی او در مدرسه استرس دارد.

راه حل هایی برای کاهش اضطراب دانش آموزان در امتحانات نهایی و امتحانات ورودی

چگونه خانواده ها و والدین می توانند برای کاهش اضطراب خود کمک کنند؟

خانواده ها ابتدا باید وظیفه خود را با امتحان ورودی فرزندشان حل کنند. این که آیا فرزند آنها می خواهد وسیله ای برای تحقق رویاهای خود باشد یا اینکه فرزندانشان افراد مستقلی هستند که حق دارند اشتباه کنند یا حق شکست.

خانواده ها باید ببینند که آیا می توانند به فرزندشان کمک کنند که با نقاط ضعف خود روبرو شود. آیا آنها می توانند در هنگام شکست به فرزندان خود کمک کنند. وقتی والدین خود عامل فشار هستند. هنگامی که نوجوان به عنوان عاملی در تحقق رویاهای بادی خود یا وسیله ای برای حفظ افتخار یا ترویج وضعیت اجتماعی آنها دیده می شود. فشار بر نوجوان افزایش می یابد.

این نوجوان می داند که او نمی تواند در آزمون ورودی رتبه درخشان کسب کند ، اما خانواده ثابت می خواهند این ایده را به او بدهند که مطمئناً بهترین رتبه را کسب می کند.

نوجوان گاهی به ما می گوید که می توانم با امتحان ورودی دانشگاه کنار بیایم. اما چه کاری می توانم با پدر و مادرم انجام دهم.

این نوجوان گاهی به ما می گوید که والدینش دائماً می گویند که شما می توانید و باید موفق شوید. گاهی اوقات این ادبیات مثبت ادبیات اضطراب اضطراب و دلگرم کننده است. این نوجوان می داند که او نمی تواند در آزمون ورودی رتبه درخشان کسب کند ، اما خانواده ثابت می خواهند این ایده را به او بدهند که مطمئناً بهترین رتبه را کسب می کند.

یکی از خطاهای خانواده ها این است که آنها کل مسیر موفقیت کودک را در امتحان ورودی می بینند. مخصوصاً مو فقه آنها در دانشگاه دولتی و دانشگاه های برتر دولتی می بینند. حتی خانواده هایی که از نظر مالی مطلوب هستند و می توانند از هر طریق از فرزند خود حمایت کنند. خانواده هایی که می توانند فرزند خود را به دانشگاه آزاد بفرستند یا شرایط مناسبی را در بازار فراهم کنند ، هنوز فرزند خود را برای تحصیل در یک دانشگاه دولتی تحت فشار قرار می دهند.

یکی از راه هایی که خانواده ها می توانند به فرزند خود کمک کنند اضطراب و استرس نداشته باشد ، انجام رفتارهای فوق نیست. خانواده ها باید به نوجوان خود استقلال کافی بدهند تا باور کنند که این مسیر فرزند آنهاست. خانواده ها باید اعتقاد داشته باشند که آنها فقط می توانند به فرزند خود تعدادی از امکانات بدهند و نمی توانند آینده خود را برای آنها تعیین کنند.

خانواده ها باید باور داشته باشند که مسیر موفقیت تنها پذیرش دانشگاه های ویژه عمومی نیست و حتی امروزه بسیاری از دانشجویان با مهارت های دبیرستان و مدرسه می تواند موفقیت های زیادی در بازار کار داشته باشد.

متأسفانه ، برای برخی از خانواده ها ، داشتن مدرک لیسانس از یک دانشگاه معتبر چنان ارزشمند است که کمبود این بی سوادی است. این دیدگاه شدید از موضوع گذراندن امتحان ورودی باعث افزایش چشمگیر استرس و اضطراب کودک می شود. این استرس و استرس در این زمینه منجر به عدم موفقیت کودک در طول کالج می شود و می فهمیم که بسیاری از این دانشجویان بعداً معیشت دارند که هیچ ارتباطی با زمینه دانشگاهی و تحصیل آنها ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا