سلامت خانواده

راه حل رسیدن به تعداد استاندارد پرستار در کشور چیست؟

احمد نژادیان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وضعیت اشتغال پرستاران و کمبود پرستار در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 150 هزار پرستار در کشور مشغول به کار هستند که این رقم به ازای هر تخت 0.9 به یک پرستار است. باید با 160000 تخت این عدد به 1.8 دهم می رسد. در واقع در شرایط فعلی کشور با کمبود پرستار مواجه هستیم.

وی افزود: در حال حاضر حدود 100 هزار پرستار در کشور کمبود داریم و در حال حاضر مذاکراتی با سازمان اداری استخدامی انجام شده و پیشنهاداتی در این زمینه حداقل با توجه به تعداد فارغ التحصیلان پرستاری که حدودا هر سال 15000 انجام شود

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور تصریح کرد: با توجه به همه این موارد محدودیت های دولت را نیز می دانیم و پیشنهاد ما این است که اگر سالانه 15 هزار مجوز اشتغال به وزارت بهداشت داده شود، این امکان وجود دارد که دولت با آن مواجه باشد. در افق هفت یا هشت ساله بتوانیم به استاندارد مورد نظر در زمینه استخدام پرستار در کشور نزدیک شویم.

وی بیان کرد: باید دانست که ظرف یک سال آینده با موضوع بازنشستگی و ترک خدمت در جامعه پرستاری مواجه هستیم و این موضوع نیز یکی از عوامل کمبود پرستار در کشور است که باید به آن توجه شود. مشکلات مربوط به حوزه نیروی انسانی و کمبود را در نظر گرفته و پرستار را رفع کند.

نجاتیان با تاکید بر لزوم تربیت پرستار متخصص در دانشگاه های کشور گفت: قطعا در دانشگاه های کشور پرستاران متخصص برای ارائه خدمات به بیماران آموزش می بینند تا خدمات بهینه به بیماران ارائه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا