بهداشت و درمان

راه جبران عوارض نشستن طولانی‌مدت در محل کار

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت (تابنا)، شهروندان آلمانی در روزهای کاری به طور میانگین بیش از 9 ساعت در روز می نشینند. سازمان جهانی بهداشت (WHO) همچنین هشدار داده است که نشستن طولانی مدت می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان و دیابت نوع 2 را افزایش دهد.

استفاده از میزهای قابل تنظیم برای اینکه بتوانید ایستاده کار کنید یکی از راه حل های پیشنهادی برای جلوگیری از این عوارض است، اما آیا این راه حل واقعا مفید است؟ شاید نه

مطالعه جدیدی که توسط متخصصان دانشگاه سیدنی انجام شد، با بررسی عادات نشستن بیش از 83000 بزرگسال در بریتانیا به مدت 7 تا 8 سال، نشان داد که ایستادن به تنهایی در مقایسه با نشستن سلامت طولانی مدت را بهبود نمی بخشد. برعکس، ایستادن طولانی مدت ممکن است خطر اختلالات گردش خون مانند وریدهای واریسی و ترومبوز وریدی را افزایش دهد.

اما اگر ایستادن نتواند اثرات نشستن طولانی مدت را جبران کند، پس چه می توان کرد؟

به گزارش دویچه وله، کارشناسان به افرادی که برای مدت طولانی می نشینند یا می ایستند توصیه می کنند که در طول روز به طور منظم حرکت کنند. فعالیت بدنی منظم و ورزش منظم می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک کند.

فراموش نکنید که برای در امان ماندن از عوارض نشستن طولانی، علاوه بر فعالیت بدنی منظم، باید از مصرف سیگار، الکل و گوشت پرهیز کرد و به اندازه کافی میوه و سبزیجات مصرف کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا