اخبار سلامت

راه اندازی نخستین اورژانس دوستدار کودک در تهران/ تلاش برای کاهش 12 ساعته شیفت نیروهای اورژانس

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت پرس ، محمداسماعیل توکلی; سرپرست اورژانس استان تهران امروز در نشست خبری در وزارت بهداشت اظهار کرد: اولین آمبولانس دوستدار کودک به زودی در اورژانس استان تهران راه اندازی می شود.

توکلی در پاسخ به سوال تسنیم در خصوص ویژگی های آمبولانس دوستدار کودک گفت: گاهی کودکان از مراکز درمانی و آمبولانس ها می ترسند و به همین دلیل آمبولانسی با فضایی متفاوت از سایر آمبولانس ها و در فضایی شبیه به مهدکودک است. رونمایی می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص طرح اورژانس استان تهران برای کاهش ساعت نوبتی پرسنل اورژانس اظهار داشت: برای کاهش ساعت کاری همکاران قانون ارتقای بهره وری وجود دارد که در آن تاکید شده است که همکاران اورژانس 12 ساعت کار کنند. شیفت ها؛ در کلانشهر تهران شیفت 24 ساعته طاقت فرسا است چون ماموریت های زیادی وجود دارد. در صورت امکان بدون آسیب رساندن به سرویس، سعی داریم در یکی از مناطق کلانشهر تهران، نوبت دهی را به صورت آزمایشی 12 ساعته کنیم و در صورت اثبات اثربخشی، این کاهش ساعت شیفت را به کل کلانشهر تهران تعمیم دهیم. . در تلاش هستیم شیفت های 12 ساعته را در تهران اجرا کنیم تا همکاران عملیاتی خسته نشوند تا این خستگی تاثیر منفی در ارائه خدمات به مراجعین نداشته باشد.

وی با اشاره به جذب نیروهای اورژانس در استان تهران گفت: امسال 301 مجوز استخدامی در تهران داشتیم و درصدد رفع کمبود نیروی انسانی هستیم. کمبود اعتبار نیز یکی از مشکلاتی است که اورژانس با آن درگیر است و در حال رایزنی برای افزایش اعتبارات هستیم.

رئیس اورژانس استان تهران در پاسخ به سوال دیگر تسنیم مبنی بر نحوه برخورد با مهاجمان نیروهای اورژانس، تصریح کرد: در مورد درگیری و ضرب و شتم، یکی از دلایل آن این است که همیشه در تصور تماس گیرنده زمان بسیار دیر می گذرد. با قوه قضائیه، کمیسیون قضایی مجلس و ضابطین قوه قضائیه تعامل و مکاتبه داشته ایم و پیگیری های قضایی را با جدیت انجام داده ایم. ما از چند طریق ضاربان را دستگیر و دستورات قضایی صادر کرده ایم و تلاش می کنیم در اقدامات خود بازدارنده جدی داشته باشیم و در این زمینه از مواضع خود به کودتا نمی رسیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا