سلامت خانواده

راه اندازی مدارس توانبخشی خیانت به مردم است/ پرستاران حق تشخیص و درمان دارند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، هفتمین جلسه شورای عالی سازمان نظام پرستاری با موضوع بررسی مطالبات پرستاران برگزار شد.

در این جلسه اعضای شورای عالی نظام پرستاری پس از بررسی مهم ترین مطالبات پرستاران که موجب نارضایتی و اعتراض پرستاران در برخی شهرستان ها شد، بر پیگیری جدی این مطالبات از سوی وزارت بهداشت و درمان و… تاکید کردند. نهادهای مسئول در دولت

در این جلسه اعضای شورای عالی نظام پرستاری با تاکید بر اینکه مهمترین مطالبه پرستاران دیده نشدن و تبعیض و بی عدالتی در پرداخت هاست، بر لزوم پرداخت به موقع تعرفه پرستاران، تعدیل بازپرداخت ها تاکید کردند. فرمول تعرفه خدمات پرستاری و افزایش حقوق اضافه کاری پرستاران. آنها انجام دادند

وحید زمان زاده رئیس شورای عالی نظام پرستاری در این جلسه گفت: پرستاران مطالبات انباشته ای دارند. آنها از دیده نشدن و بی عدالتی ها گلایه دارند و از مسئولان می خواهند هر چه زودتر به مطالبات آنها رسیدگی کنند.

وی همچنین به افزایش مدارس توانبخشی توسط وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: حدود 32 مدرسه توانبخشی داشتیم که طبق آمار جدید تعدادی به این مدارس اضافه شده است. به نظر می رسد با وجود تذکراتی که به وزارت بهداشت داده شده، این موضوع در وزارت بهداشت جدی گرفته نشده است.

زمان زاده گفت: اگرچه با کمبود پرستار مواجه هستیم و باید پرستار تربیت کنیم، اما افزایش ظرفیت پرستاری بدون در نظر گرفتن زیرساخت های مناسب چیزی جز نتیجه معکوس ندارد. کجا می خواهیم ظرفیت دانشکده های پرستاری را در پایتخت که نسبت استاد به دانشجو 1:30 است یا در شهرهای کوچکی که حتی استاد ندارند، افزایش دهیم. با افزایش ظرفیت پرستاری به شرط فراهم شدن شرایط و زیرساخت ها موافقیم.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری افزود: افزایش ظرفیت پرستاری بدون ایجاد زیرساخت، خیانت به مردم است. تأسیس دانشکده بهداشت خیانت به مردم است، این موارد را به وزیر بهداشت نیز ابلاغ کرده ایم. پرستاری مراقبت نیست، پرستاری تشخیص و درمان است. این بدان معناست که پرستار حق تشخیص و درمان را دارد.

وی گفت: در خصوص صلاحیت حرفه ای آنچه در معاونت پرستاری وزارت بهداشت انجام می شود نمایشی است و در واقع این کاری که به صورت شکسته انجام می شود اصلا صلاحیت حرفه ای نیست، در حالی که اگر درست انجام شود. سلامت مردم را تضمین می کند».

رئیس شورای عالی نظام پرستاری درباره مدارس بهیاری گفت: در خصوص مطالب مربوط به پرستاران در برنامه هفتم توسعه هنوز مشخص نیست که معاون درمان و معاونت توسعه وزارت بهداشت اعلام کرده باشند. طرحی برای اجرای این مقررات هستند یا نه

وی افزود: در خصوص دوره های آموزشی هم به تعدادی مجوز می دهند اما معاون آموزشی وزارت بهداشت نوشته است که هیات مدیره سلام نظام پرستاری نمی تواند دوره آموزشی، هیات مدیره برگزار کند سلام نظام پرستاری کدام استاندارد را رعایت نکرد؟ هستند که از برگزاری دوره های آموزشی منع شده است هستند.

احمد نژادیان رئیس سازمان نظام پرستاری نیز در این مراسم به تشریح اقدامات سازمان نظام پرستاری در 58 روز گذشته از جمله حضور نماینده نظام پرستاری در کمیته انتخاب وزیر بهداشت، دیدار با رئیس جمهور، وزیر بهداشت پرداخت. ، مقامات شورای امنیت کشور و دادستان کل کشور. پرداخت ها برای پیگیری مطالبات پرستاران انجام شده است.

وی گفت: با حضور پر رنگ نماینده سازمان نظام پرستاری در این جلسات و به ویژه در جلسه شورای تامین کشور، چندین بار در مصوبات شورا از سازمان نظام پرستاری به عنوان نهادی قانونی برای پیگیری موضوع یاد شد. خواسته های پرستاران

رئیس سازمان نظام پرستاری همچنین به تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای بررسی و پیگیری مطالبات پرستاران بخش خصوصی، فوریت‌های پزشکی و تعرفه‌های پرستاری اشاره کرد و گفت: کارگروه‌های دیگری نیز از جمله کارگروه بررسی وضعیت پرستاران تشکیل خواهد شد. مشکلات پرستاران تامین اجتماعی

در این جلسه تمامی اعضای شورای عالی نظام پرستاری به بیان دیدگاه های خود در خصوص مهمترین مطالبات پرستاران سراسر کشور و لزوم توجه به معیشت پرستاران و مطالبات آنان پرداختند. گری مطالبات پرستاران مورد تاکید دستگاه های دولتی بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا