اخبار سلامت

راه اندازی دکترای حرفه ای فیزیوتراپی برای نخستین بار در کشور

به گزارش گروه اجتماعی سلامت جو ، ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: رشته های توانبخشی به ویژه فیزیوتراپی با توجه به افزایش زندگی نیاز مبرم کشور برای حال و آینده است. امید و سن جمعیت

وی با اشاره به قدمت و سابقه رشته فیزیوتراپی افزود: این رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرفت و سال ها درخواست راه اندازی دوره دکتری فیزیوتراپی توسط اساتید و متقاضیان بود. امسال برای اولین بار در کشور دوره مصوب دکتری حرفه ای و آزمون آن برای اولین بار روز گذشته برگزار شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از شرکت حدود 1900 نفر در این آزمون خبر داد و گفت: تقریبا 150 نفر در 6 دانشگاه پذیرفته می شوند. این رشته سال ها در کشور وجود نداشت و دانشجویان برای تحصیل در آن باید به کشورهای منطقه سفر می کردند.

باقری فرد با بیان اینکه پس از تصویب و راه اندازی دکتری تخصصی رشته فیزیوتراپی در کشور، امیدوارم بتوانیم در آینده پاسخگوی نیازهای مردم در حوزه توانبخشی باشیم، خاطرنشان کرد: نتایج آزمون حدود یک ماه دیگر اعلام خواهد شد.

وی افزود: از آنجایی که این رشته برای اولین بار در کشور تصویب شده است. تنها در 6 دانشگاه بزرگ دانشجو می پذیرد و امیدواریم در آینده بتوانیم آن را از نظر کمی افزایش دهیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: خوشبختانه کشور اساتید و زیرساخت های خوبی برای تربیت دانشجو در این زمینه دارد. امیدوارم در مرحله بعدی بتوانیم دانشجوی دکتری حرفه ای در رشته شنوایی سنجی پذیرش کنیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا