سلامت خانواده

راهی برای درمان و کاهش چین و چروک صورت

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، چین و چروک جزء طبیعی روند پیری است، اما با مراقبت از پوست می توان آن را به حداقل رساند، به عنوان مثال توصیه می شود برای پیشگیری یا درمان چین و چروک صورت از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. از پوست در برابر آفتاب شدید محافظت کنید.

برای محافظت از سلامت پوست خود، آن را با یک مرطوب کننده طبیعی مانند روغن نارگیل یا ژل آلوئه ورا مرطوب نگه دارید. پوست هیدراته شده سالم تر به نظر می رسد و کمتر مستعد چین و چروک است، بنابراین از مرطوب کننده های غنی از گلیسیرین استفاده کنید یا از عصاره های طبیعی استفاده کنید.

به گفته متخصصان، پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و غنی از آنتی اکسیدان ها می تواند احتمال ایجاد چین و چروک را کاهش داده و به بهبود آنها کمک کند، انواع توت ها، سبزیجات برگ سبز و آجیل ها با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و باعث سلامت پوست می شوند. ; ماساژ صورت نیز جریان خون را افزایش می دهد و احتمال پف و چین و چروک را کاهش می دهد.

مصرف ویتامین C با افزایش کلاژن سازی و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست، احتمال ایجاد چین و چروک را کاهش می دهد، سرم های حاوی ویتامین C نیز به آبرسانی بیشتر پوست و کاهش خطوط ریز روی پوست کمک می کند، همچنین مصرف مقدار زیادی در طول روز توصیه می شود آب بنوشید. برای حفظ رطوبت و شادابی پوست، خواب با کیفیت و کافی نیز در این زمینه موثر است.

استفاده از ماسک های طبیعی مانند ماسک عسل، آووکادو، زردچوبه و روغن نارگیل نیز می تواند به کاهش چین و چروک و افزایش تولید کلاژن کمک کند. از شیر خام می توان برای پاکسازی صورت نیز استفاده کرد، زیرا سرشار از اسید لاکتیک است که باعث لایه برداری صورت می شود. و به نرم نگه داشتن آن کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا