اخبار سلامت

راهکار وزارت بهداشت برای حذف دلالان از گردشگری سلامت/ استقرار نخستین رایزن سلامت در بغداد

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، بهرام عین اللهی امروز در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری ایران در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه با توجه به اینکه ایجاد مراکز گردشگری با بروکراسی اداری مواجه است و نیازمند هماهنگی بین وزارتخانه های بهداشت، درمان و امور خارجه است. امور و گردشگری، طرح وزارت بهداشت برای تسهیل ورود گردشگران سلامت به کشور چیست؟ وی بیان کرد: سیاست وزارت بهداشت تقویت گردشگری سلامت است. ما به هر مرکز بخش خصوصی که بخواهد وارد حوزه گردشگری سلامت شود مجوز می دهیم و به دنبال ارائه بهترین امکانات درمانی به گردشگران سلامت هستیم. در این راستا جلسات منظمی با سایر وزارتخانه ها برگزار و هماهنگی های لازم صورت می گیرد و اخیرا اختیار صدور مجوز مراکز گردشگری به وزارت بهداشت تفویض شده است.

وی درباره دلالان گردشگری سلامت نیز افزود: برخی افراد برای گمراه کردن افرادی که قصد ورود به ایران برای درمان را داشتند، سوء استفاده کردند و گردشگران سلامت با برخورد مناسبی مواجه نشدند که باعث نارضایتی آنها شد. ما با هماهنگی وزیر امور خارجه تصویب کردیم تا بتوانیم امور مربوط به ورود گردشگران سلامت به ایران را از طریق وزارت امور خارجه انجام دهیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: اولین سفارتی که این کار را انجام می دهد سفارت ایران در بغداد است و افرادی که قصد دریافت خدمات پزشکی در ایران را دارند می توانند با این رایزن سلامت تماس بگیرند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا