سلامت خانواده

راهکاری برای کاهش هزینه های درمان سرطان کودکان – خبرگزاری مهر ایران و جهان

نفیسه مرتضوی از سخنرانان همایش سارکوم سر و گردن کودکان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بدون شک یکی از مزایای اصلی این گونه همایش ها آشنایی متخصصان با یافته های جدید است که از اقدامات تشخیصی و درمانی غیر ضروری و پرهزینه جلوگیری می کند.

وی افزود: خوشبختانه پیشرفت های خوبی در زمینه درمان حاصل شده است سارکوم بچه ها از راه رسیده اند و برگزاری چنین همایش هایی فرصت خوبی برای تبادل اطلاعات بین اساتید و متخصصان است و زمینه ساز طراحی کار گروهی می شود.

مرتضوی گفت: همه جور پزشک و متخصص سارکوم نیازی به بهره مندی کودکان از یافته های جدید علمی نیست تجربه کردن روش های غیر ضروری در تشخیص و درمان ندارند و این به نفع اقتصاد حوزه درمانی کشور است.

وی با اشاره به اینکه در درمان سرطان های کودکان با مشکل بی توجهی خانواده ها مواجه هستیم، تصریح کرد: بسیاری از والدین با وجود اینکه متوجه مشکلاتی در رشد و وضعیت جسمانی فرزند خود می شوند، نمی توانند بپذیرند که فرزندشان بیمار است و حتی گاهی اوقات. پس از تشخیص نیز درمان را نمی پذیرند و به تعویق می اندازند. رسانه ها می توانند در این زمینه کمک کنند تا بتوانیم با فرهنگ سازی و تکرار ضرورت مقبولیت و هوشیاری خانواده این مشکل را حل کنیم.

کنفرانس علمی یک روزه «اخبار سارکوم سر و گردن بچه ها، به همت مرکز تحقیقات معیار جامع سرطان کودکان و با پشتیبانی کنید انجمن علمی رادیو انکولوژی ایران در موسسه خیریه ماهک برگزار شد.

تمرکز این کنگره رویکرد درمانی چندتخصصی در تومورهای سر است گردن با حضور کودکان و اساتید و متخصصان دانشگاه های معتبر داخلی و بین المللی برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا