سلامت خانواده

راهکارهای کنترل دیابت در طب سنتی / کدام دمنوش های گیاهی برای کاهش قند خون موثر هستند؟

سیاوش گلاری وی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به راهکارهای طب سنتی برای کنترل دیابت گفت: کنترل سطح قند خون برای حفظ سلامت افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برای این منظور افراد می توانند از دمنوش های گیاهی و دمنوش های طب سنتی استفاده کنند که شامل این موارد می شود. چای ها می توان به عصاره برگ گردو و کاسنی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مصرف عصاره شنبلیله در درمان قند خون نیز موثر است، افزود: افراد برای اثربخشی بهتر می توانند روزی دو بار از عصاره برگ گردو برای کاهش سطح قند خون خود استفاده کنند و همچنین توجه داشته باشند که عصاره شنبلیله با مصرف بر روی شکم پر بعد از غذا

این کارشناس طب سنتی با اشاره به اینکه مصرف ریحان به صورت خام به همراه سایر غذاها یا به صورت چای تاثیر بسزایی در کنترل قند خون خواهد داشت، تصریح کرد: دم کرده دارچین خشک با حرارت غیر مستقیم و استفاده روزانه از این دمنوش. در طب سنتی یکی از راه های کاهش قند خون به شمار می رود.

گلاری وی با اشاره به اینکه مصرف بامیه، دانه کتان و دانه چیا نیز می تواند در تنظیم قند خون موثر باشد، ادامه داد: آویشن از دیگر گیاهانی است که می تواند در کنترل دیابت موثر باشد و افراد می توانند از این گیاه به عنوان چای استفاده کنند.

وی با اشاره به تاثیر گشنیز، سیر، زنجبیل و سماق در کاهش قند خون، گفت: گیاه گزنه داروی مهمی برای کاهش قند خون محسوب می شود و افراد می توانند آن را به صورت چای با معده پر و به منظور سودمندی مصرف کنند. از خواص این گیاه بعد از غذا بخورید

متخصص طب سنتی با تاکید بر اینکه برای کنترل قند خون خود باید به کاهش استرس و اضطراب و حفظ آرامش قبل از هر زمان دیگری توجه داشته باشند، خاطرنشان کرد: نوشیدن آب کافی و استفاده از سبزیجات برگی مانند کلم و اسفناج و مصرف میوه هایی که نداشتن قند بالا مانند گلابی، سیب و گیلاس از دیگر مواردی است که افراد برای کنترل قند خون باید به آن توجه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا