سلامت خانواده

راهبردهای کنترل خشم / تأثیر عامل محرک و شخصیت فرد بر میزان خشم

سامیه طاهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به راهکارهای کنترل خشم اظهار کرد: همه افراد در موقعیت ها و شرایط مختلف خشم و عصبانیت را تجربه می کنند و میزان خشم و عصبانیت افراد بسته به شرایط، عامل انگیزش و … متفاوت خواهد بود. شخصیت فرد

وی با اشاره به اینکه کنترل نکردن خشم می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد، افزود: عصبانیت یکی از احساساتی است که افراد در موقعیت های مختلف تجربه می کنند و به طور کلی هیجان منفی محسوب نمی شود، زیرا در بسیاری از موقعیت ها همین هیجان می تواند از بروز مشکلات یا آسیب جلوگیری کند.

این روانشناس و مشاور خانواده با تاکید بر اینکه همه افراد باید مهارت کنترل هیجانی داشته باشند، تصریح کرد: افراد برای کنترل خشم خود ابتدا باید دلیل این احساس را پیدا کنند و علاوه بر عصبانیت از سایر احساساتی که تجربه می کنند نیز آگاه باشند. آگاهی هم پیدا می کنند.

طاهری با بیان اینکه عصبانیت اغلب واکنشی غیرارادی و ناگهانی است، ادامه داد: گاهی فکر کردن به گذشته، نشخوار فکری، بدبینی، پیش بینی زودهنگام و قضاوت دیگران منجر به احساس خشم می شود و افراد باید الگوی خشم خود را از خود دور کنند. موارد ذکر شده را مشخص کنید.

وی بیان کرد: از بین بردن یا دور شدن از محرک عصبانیت، راه رفتن، مکث، تنفس عمیق، حواس پرتی و نوشیدن آب می تواند در کنترل سریع احساس عصبانیت و همچنین تغییر وضعیت بدنی به عنوان مثال تغییر حالت نشسته موثر باشد. ایستادن، یا برعکس، و تمرکز بر فعالیتی مانند شمارش اعداد می تواند به کنترل سریع احساسات خشم کمک کند.

این روانشناس و مشاور خانواده افزود: اگر افراد در طول زندگی خود به طور مستمر خشم و عصبانیت را تجربه می کنند، می توانند برای کاهش یا تخلیه انرژی منفی خود، فعالیت های بدنی مانند ورزش، پیاده روی، یوگا یا دویدن را امتحان کنند. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا