سلامت خانواده

رابطه نوشیدنی های انرژی زا با خطر حمله قلبی در بیماران ژنتیکی – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از پزشکی اخبار، تحقیقات جدید نشان می دهد که نوشیدن نوشیدنی های انرژی زا زا این می تواند خطر کوچک اما قابل توجهی برای تجربه یک رویداد قلبی تهدید کننده زندگی در میان افراد مبتلا به بیماری قلبی ژنتیکی داشته باشد.

محققین کلینیک مایو در مینه سوتا، گروهی متشکل از 144 بازمانده از ایست قلبی ناگهانی که از قبل مشکلات ژنتیکی قلبی داشتند، مورد مطالعه قرار گرفتند.

آنها گزارش دادند که 7 نفر، حدود 5 درصد از شرکت کنندگان، قبل از ایست قلبی، نوشیدنی های انرژی زا مصرف کردند زا مصرف کرده بود، که نشان دهنده ارتباط احتمالی بین آن رویداد سلامتی و مصرف نوشیدنی انرژی زا است زا است.

محققان هشدار می دهند که این صرفا یک ارتباط است و برای اثبات آن به مطالعات قوی تری نیاز است علیت مورد نیاز است، اما نتایج به اندازه کافی نگران کننده هستند تا تحقیقات بیشتری را ایجاب کنند.

دکتر مایکل آکرمن“، نویسنده اصلی این مطالعه و متخصص قلب در کلینیک مایومی گوید: اگرچه خطر نسبی آن کم است و خطر مطلق مرگ ناگهانی پس از مصرف نوشابه های انرژی زا حتی کمتر است، اما بیماران مبتلا به بیماری های ژنتیکی قلبی باید خطرات و مزایای مصرف این گونه نوشیدنی ها را در نظر بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا