سلامت خانواده

رابطه زیاد ایستادن و افزایش مشکلات گردش خون – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از شین هوامحققان دانشگاه سیدنی داده‌های مچ‌بندهایی را که 83013 فرد بزرگسال در بریتانیا می‌بندند، تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که ایستادن بیشتر فوایدی برای سلامتی ندارد.

آنها دریافتند که در دراز مدت، ایستادن احتمال بیشتری برای ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مانند نارسایی قلبی، بیماری های عروقی دارد. کرونر قلب و سکته را کاهش نمی دهد و می تواند خطر مشکلات گردش خون مرتبط با ایستادن را افزایش دهد، مانند وریدهای واریسی و ترومبوز رگ عمق را افزایش دهید.

البته این تحقیق نشان داد که نشستن بیش از 10 ساعت در روز خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و بیماری های گردش خون را افزایش می دهد.

نکته کلیدی این است که ایستادن طولانی مدت سبک زندگی بی تحرک را نفی نمی کند و می تواند برای برخی افراد از نظر سلامت گردش خون خطرناک باشد.

«متیو احمدی، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه سیدنی، گفت: «ما دریافتیم که ایستادن بیشتر سلامت قلب و عروق را در درازمدت بهبود می‌بخشد. نه ببخش و خطر گردش خون را افزایش می دهد.”

محققان توصیه می کنند افرادی که برای مدت طولانی می نشینند یا می ایستند به طور منظم در طول روز حرکت کنند.

تحقیقات قبلی احمدی و نویسنده همکارش، امانوئل استاماتاکیسمنتشر شده، نشان داد که شش دقیقه ورزش شدید یا 30 دقیقه ورزش متوسط ​​تا شدید در روز می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند، حتی در افراد بسیار کم تحرک که بیش از 11 ساعت در روز بی تحرک هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا