سلامت خانواده

رابطه اگزما با عملکرد ضعیف عروق پا – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از مدیسون با این حال، یک مطالعه جدید نشان می دهد که بیماری پوستی اگزما با یک مشکل جدی مرتبط است که می تواند منجر به قطع عضو شود.

محققان اخیراً گزارش دادند که افراد مبتلا به اگزما در معرض افزایش خطر ابتلا به بیماری عروق محیطی هستند.

به گفته محققان، بیماری عروق محیطی در 11 درصد از بیماران مبتلا به اگزما که به نام درماتیت آتوپیک همچنین شناخته شده است، اما تنها 6 درصد از بیمارانی که این بیماری پوستی را ندارند به این بیماری مبتلا می شوند.

دکترجفری کوهنمحقق ارشد و استادیار پوست در دانشکده پزشکی ییل کانکتیکاتگفت: این مطالعه درک ما را از رابطه بین درماتیت آتوپیک و بیماری های قلبی عروقی را عمیق تر می کند.”

در بیماری عروق محیطی، رگ های خونی در پاهای فرد باریک می شوند.

افراد شروع به احساس درد در پاهای خود می کنند و زخم هایی ایجاد می شود که روی نقاط فشاری مانند پاشنه پا یا مچ پا بهبود نمی یابند. در نهایت ممکن است پاها قانقاریزه شوند و قطع عضو لازم باشد.

برای این مطالعه، محققان از داده های بیش از 260000 بزرگسال آمریکایی که توسط برنامه موسسه ملی بهداشت جمع آوری شده بود استفاده کردند. بیاورید تجزیه و تحلیل شده بود.

به گفته محققان، نتایج نشان می دهد که بیماران اگزما 23 درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های عروق محیطی هستند.

به گفته محققان، مشخص نیست که چرا اگزما خطر ابتلا به تصلب شرایین را افزایش می دهد. اگزما با آلرژی همراه است و ممکن است توسط سیستم ایمنی بدن ایجاد شود.

کوهن وی در ادامه افزود: مبانی ارتباط بین بیماری عروق محیطی و درماتیت آتوپیک این به خوبی درک نشده است، اما عواملی مانند التهاب در بدن، سطوح پایین تر فعالیت بدنی و اختلالات خواب که بر افراد مبتلا به درماتیت آتوپیک دیده می شود، احتمالاً آنها در این موضوع سهیم هستند».

به گفته محققان، بر اساس این نتایج، پزشکان باید مراقب سلامت قلب و عروق خونی بیماران مبتلا به اگزما باشند.

کوهن “درک تکاملی ما از بیماری قلبی عروقی در بیماران مبتلا به درماتیت آتوپیک بر اهمیت مراقبت های پیشگیرانه مانند غربالگری معمول قلب و عروق و درمان مناسب عوامل خطر قلبی عروقی در این جمعیت تاکید می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا