سلامت خانواده

رابطه اندومتریوز با خطر بالای مشکلات قلبی زنان – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از دارو خالص، اندومتریوز این زمانی اتفاق می افتد که بافت رحمی که به طور معمول در داخل اندام رشد می کند به جای آن در خارج از آن رشد کند. کیست ها، بافت اسکار و سایر شرایط می توانند به اندام های مجاور حمله کنند و منجر به درد و مشکلات باروری شوند.

دکترآوا هاورز بورگرسنرئیس تیم تحقیقاتی بیمارستان دانشگاه کپنهاگ دانمارک گفت: از هر سه زن یک زن به دلیل بیماری قلبی عروقی و از هر 10 زن یک زن جان خود را از دست می دهد. اندومتریوز آلوده می شود نتایج ما نشان می دهد که ممکن است زمان بررسی خطر کلی بیماری قلبی عروقی در زنان مبتلا به اندومتریوز در نظر گرفتن.”

این مطالعه اطلاعات یک پایگاه داده دانمارکی را مورد بررسی قرار داد اندومتریوز در بین بیش از 60000 زن از سال 1977 تا 2021.

سپس تیم تحقیقاتی میزان حمله قلبی و سکته مغزی این زنان را با بیش از 242000 زن بدون اندومتریوز مقایسه سلامت زنان به طور متوسط ​​16 سال پیگیری شد.

این مطالعه نشان داد که زنان با اندومتریوز در مقایسه با زنان بدون این عارضه، 35 درصد بیشتر در معرض حمله قلبی و 20 درصد بیشتر در معرض سکته مغزی قرار دارند. ایسکمیک (ناشی از لخته شدن خون) روبرو هستند.

تیم دانمارکی متوجه این موضوع شد اندومتریوز همچنین احتمال دارد آریتمی قلب را 21 درصد و نارسایی قلبی را 11 درصد افزایش می دهد.

هاورس-بورگرسن گفت: «این نتایج شواهد بیشتری را ارائه می‌کند که عوامل خطر خاص زنان و بیماری‌های قلبی عروقی در زنان نیاز به توجه بیشتری دارند.» پیشنهاد می کنیم خانم ها با اندومتریوز تحت ارزیابی خطر بیماری های قلبی عروقی قرار می گیرند و اکنون زمان بررسی عوامل خطر خاص زنان است اندومتریوزدیابت بارداری و پر اکلامپسیباید در مدل های پیش بینی خطر قلبی عروقی در نظر گرفته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا