علمی و فناوری

رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)دکتر سوفی پادوک، نویسنده این مطالعه، از دانشگاه آنگلیا شرقی و بنیاد بیمارستان دانشگاه نورفولک و نورویچ، گفت: “اگر انتخاب پله یا آسانسور را دارید، به سراغ پله ها بروید زیرا به قلب شما کمک می کند.” حتی فعالیت بدنی کوتاه مدت تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد و دوره های کوتاه بالا رفتن از پله می تواند یک هدف فعالیت روزانه قابل دستیابی باشد.

اگرچه بیماری های قلبی عروقی علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است، اما محققان می گویند ورزش منظم می تواند به پیشگیری از آن کمک کند. متأسفانه، مطالعه جدیدی که در مجله ESC Preventive Cardiology 2024 منتشر شده است، نشان می دهد که از هر چهار بزرگسال در سراسر جهان، یک نفر سطوح توصیه شده فعالیت بدنی را برآورده نمی کند.

در ایالات متحده، بزرگسالان باید هر هفته حدود 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​داشته باشند. این حدود 30 دقیقه پیاده روی سریع در روز به مدت پنج روز است. همچنین توصیه می‌شود دو روز فعالیت‌های تقویت‌کننده عضلات را اضافه کنید که تمام گروه‌های عضلانی اصلی، از جمله پاها، باسن، پشت، شکم، سینه، شانه‌ها و بازوها را درگیر می‌کند.

دکتر پادوک خاطرنشان می کند که بالا رفتن از پله یک نوع ورزش آسان و در دسترس است که افراد می توانند در هر جایی از ساختمان آپارتمان خود تا پارک های شهر انجام دهند. با در نظر گرفتن این موضوع، این مطالعه جدید به تاثیر بالا رفتن از پله بر طول عمر و سلامت قلب پرداخت.

این گروه 9 مطالعه قبلی را در مورد بالا رفتن از پله با بیش از 480000 شرکت کننده گرد هم آورد. این مطالعات طیف وسیعی از شرایط را بررسی کردند و بین تعداد پله‌هایی که شرکت‌کنندگان بالا رفتند یا سرعتی که آنها از آن پله‌ها بالا رفتند، تفاوتی قائل نشدند. این 9 گزارش شامل افراد سالم و همچنین افراد مبتلا به بیماری شریانی محیطی یا سابقه حمله قلبی بود. شرکت کنندگان بین 35 تا 84 سال سن داشتند.

به طور کلی، مطالعه جدید نشان داد که بالا رفتن از پله ها با 24 درصد کاهش خطر مرگ به هر دلیلی مرتبط است. شرکت کنندگان همچنین 39 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی بودند. علاوه بر این، بالا رفتن از پله به این شرکت کنندگان کمک کرد تا از برخی از عوارض عمده بیماری های قلبی عروقی از جمله حمله قلبی، نارسایی قلبی و سکته جلوگیری کنند.

بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می کنیم که پله نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعه ما نشان داد که هر چه یک فرد از پله ها بیشتر بالا برود، مزایای بیشتری دارد. بنابراین، چه در محل کار، چه در خانه یا هر جای دیگر، از پله ها استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا