اخبار سلامت

رئیسی برای سلامتی مردم چه کرد؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی سلامت جو ، مهار کرونا، کاهش هزینه های درمان، سهولت دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی و توجه به معیشت و حقوق کارکنان نظام سلامت از موضوعات مهمی بود که از ابتدای آغاز به کار آیت الله رئیسی رئیس جمهور مورد تاکید قرار گرفت. دولت سیزدهم امروز با نگاهی به اقدامات انجام شده در سه سال اخیر در حوزه سلامت می توان دریافت که این موضوعات تنها شعار و وعده انتخاباتی نیست و در این مدت کوتاه دولت سیزدهم به ریاست ایشان توانسته است به این وعده ها عمل کند

مهار و کنترل کرونا در کشور را می توان اولین و مهمترین دستاورد دولت سیزدهم به ریاست آیت الله رئیسی دانست. دستاوردی که منجر به حفظ و ارتقای سلامت مردم و بازگشت زندگی به حالت عادی شد.

از ابتدای تولید واکسن کرونا در جهان، تلاش شد تا واکسن‌های کرونا در کنار تولید داخل به ایران وارد شود. اولین محموله واکسن در فوریه 2019 وارد کشور شد و به تعدادی از کادر پزشکی تزریق شد. به تدریج تعداد محموله های وارداتی افزایش یافت، اما میزان واکسن های وارداتی برای واکسیناسیون کل جمعیت هدف کافی نبود و به دلیل محدود بودن تعداد واکسن ها، توزیع آن در بین سالمندان و گروه های آسیب پذیر جامعه نیز به صورت قطره چکانی کاهش یافت. این موضوع منجر به تشکیل صف های طولانی برای دریافت واکسن کرونا شد و عده ای نیز برای دریافت واکسن به کشورهای همسایه سفر کردند.

تماس تلفنی آیت‌الله رئیسی با رئیس‌جمهور چین، واردات واکسن را تسریع کرد و روزنه‌ای از امید را برای پایان بحران کرونا گشود. تنها در پنج ماه پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، بیش از 131 میلیون دوز واکسن کرونا به کشور وارد شد و بر اساس اطلاعات گمرک و سازمان غذا و دارو، در پنج ماهه نخست دولت سیزدهم. میزان واردات واکسن نسبت به دولت دوازدهم 7 برابر شده است. مقابله با.

پایان انتظار 14 ساله پرستاران برای اجرای قانون

اجرای قانون تعرفه خدمات پرستاری که 14 سال مورد غفلت قرار گرفت و بر زمین ماند. با تاکید رئیس جمهور و تصویب هیات دولت و بخشی از تلاش پرستاران که در مهار این بیماری مثمر ثمر واقع شد، آغاز شد. با پایان دادن به انتظار 14 ساله برای اجرای قانون پاسخ داده شد.

افزایش بسته های خدماتی پرستاران، افزایش واحدهای آموزشی و پیگیری بیماران، استخدام بیش از 10 هزار پرستار شاغل در دوران کرونا و تغییر وضعیت 18 هزار پرستار نیز از اقداماتی بود که نشان از توجه ویژه دولت به وضعیت پرستاران داشت.

وزارت بهداشت، درمان و درمان، بهرام عین اللهی، سید ابراهیم رئیسی، بیمارستان،

گامی مهم در راستای عدالت در سلامت

همه مردم باید از خدمات بهداشتی عادلانه بهره مند شوند. این جمله ای بود که رئیس جمهور پیش از نشستن بر صندلی رئیس قوه مجریه بیان کرد. جمله ای که در حد حرف و قول باقی نماند و در مدت محدود مسئولیت وی در ریاست جمهوری به حد مطلوبی اجرا شد.

بیمه رایگان دهک های کم درآمد جامعه یکی از اقداماتی بود که کمک زیادی به نزدیک شدن به عدالت در سلامت و کاهش دغدغه بیماران کرد. با اجرای طرح بیمه همگانی 12 میلیون نفر تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفتند.

درصد پرداختی از جیب افراد تحت پوشش بیمه نیز در این دولت کاهش یافت و هم اکنون 90 درصد هزینه های بستری و 70 درصد هزینه های درمانی افراد در بخش سرپایی توسط بیمه های پایه پرداخت می شود. .

اضافه شدن 17 هزار تخت به بیمارستان های کشور

افتتاح چندین بیمارستان از جمله دو کلان بیمارستان حضرت مهدی (عج) با 1000 تخت به عنوان بزرگترین و مجهزترین طرح سلامت کشور و کلان بیمارستان غدیر با ظرفیت 821 تخت جدید افتتاح شد. همچنین اقدامات بسیار مهمی که با تمرکز ویژه بر محرومیت زدایی بخش سلامت انجام شد.

حرکت برای تکمیل پروژه های نیمه تمام یکی از کلیدواژه های مورد تاکید آقای رئیسی در سه سال اخیر بود. دولت در حوزه درمان نیز این اقدام را در دستور کار قرار داد و افتتاح بیمارستان ها را با اولویت مناطق محروم آغاز کرد و در دولت سیزدهم 17 هزار تخت بیمارستانی به کل بیمارستان های کشور اضافه شد.

آیت الله العظمی رئیسی در اردیبهشت 1401 در سفری که به شهریار داشتند، از مشکلات و موانع تکمیل بیمارستان نیمه تمام امام خمینی (ره) شهریار مطلع شدند و دستور دادند ظرف یک سال آن را تکمیل کنند.

وزارت بهداشت، درمان و درمان، بهرام عین اللهی، سید ابراهیم رئیسی، بیمارستان،

در 25 مهر 1402 بیمارستان کودکان حکیم به عنوان اولین بیمارستان تخصصی دولتی کودکان پس از انقلاب در جنوب تهران در منطقه 18 با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

وزارت بهداشت، درمان و درمان، بهرام عین اللهی، سید ابراهیم رئیسی، بیمارستان،

دو بیمارستان 64 تختخوابی در شهرستان رستم و بیمارستان 160 تختخوابی شهرستان فسا از جمله بیمارستان هایی بودند که توسط رئیس جمهور افتتاح شدند.

بیمارستان 260 تختخوابی شهرستان فردیس استان البرز نیز با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید و به سال ها انتظار مردم این شهرستان پایان داد. تصویر معروفی که از این مراسم افتتاحیه در ذهن می ماند، اذان رئیس جمهور در گوش نوزادی است که در این بیمارستان به دنیا آمده است.

وزارت بهداشت، درمان و درمان، بهرام عین اللهی، سید ابراهیم رئیسی، بیمارستان،

کودکی دیگر به دلیل فقر از درمان محروم نمی شود

ابتکار دولت در اجرای طرح به نفع سلامت کودکان گام دیگری بود که برای تحقق هدف عدالت در سلامت در دولت سیزدهم انجام شد.

بر اساس این طرح، تمامی نوزادان و کودکان از بدو تولد تا هفت سالگی تحت درمان رایگان در بیمارستان های دولتی قرار می گیرند تا دیگر کودکی به دلیل مشکلات مالی از درمان محروم نشود. اقدامی که سرمایه گذاری کلان و 70 ساله بر سلامت آحاد جامعه تلقی می شود چرا که تامین سلامت در دوران کودکی سلامت افراد را در طول زندگی تضمین می کند.

صف کاشت حلزون صفر بود

توجه دولت به سلامت کودکان به همین جا ختم نشد. دولت سیزدهم توجه ویژه ای به سلامت کودکان داشت. صف کاشت حلزون شنوایی را به صفر رساند تا مهمترین وسیله دریافت دانش و تجربه برای کودکان که شنوایی است دچار مشکل نشود.

تا همین چند سال پیش هزینه های کاشت حلزون بسیار بالا بود و حدود 200 میلیون تومان، بسیاری از خانواده ها توان پرداخت هزینه کاشت حلزون شنوایی را نداشتند و باید سال ها منتظر عمل بودند و از دست دادن دوران طلایی کاشت، یعنی 0. تا 4 سالگی کودک ناشنوایان را در سایر مهارت های ارتباطی نیز دچار مشکل کرد. با دستور دولت سیزدهم طرح ملی کاشت حلزون شنوایی برای تسریع و تسهیل در رفع مشکلات بیماران ناشنوای کاندید کاشت حلزون شنوایی آغاز شد و کاشت حلزون به صورت رایگان انجام شد و صف انتظار کاهش یافت. به صفر

وزارت بهداشت، درمان و درمان، بهرام عین اللهی، سید ابراهیم رئیسی، بیمارستان،

تلاش برای رفع دغدغه های مالی بیماران

دو سال پیش بود که رئیس جمهور در جمع پرستاران اظهار داشت: به دنبال این هستیم که خدمات درمانی به گونه ای افزایش یابد که بیماران به جز بیماری هیچ نگرانی نداشته باشند. در همین راستا صندوقی برای مبتلایان به بیماری های صعب العلاج راه اندازی شد تا هزینه های کمرشکن درمان این بیماری ها تامین شود.

در سال اول صندوقی با بودجه 5000 میلیارد تومانی در اختیار بیمه سلامت قرار گرفت تا علاوه بر منابع قبلی، پوشش خدمات درمانی بیماران خاص و صعب العلاج افزایش یابد. در سال 1402 بودجه این صندوق به 7000 میلیارد تومان رسید تا مرهمی بر دردهای 107 گروه از بیماران باشد.

تقویت دیپلماسی سلامت

تلاش های رئیس دولت برای برقراری روابط و مذاکره با سایر کشورها زمینه ساز تعمیق و بهبود روابط دوجانبه در همه زمینه ها از جمله بهداشت و درمان شد. وزیر بهداشت تقویت دیپلماسی سلامت را از سیاست های دولت سیزدهم عنوان می کند و می گوید: رئیس جمهور در مذاکرات دوجانبه و چندجانبه و در دیدار با مقامات تعدادی از کشورها زمینه را برای افزایش صادرات فراهم کرده است. پزشکی و تجهیزات پزشکی و همه این کشورها جمهوری اسلامی ایران را به عنوان کشوری مرجع با فناوری و دانش پیشرفته در زمینه های مختلف به ویژه علوم پزشکی می شناسند، به طب ایرانی اعتماد کامل دارند و معتقدند دیپلماسی سلامت ایران دارای رویکرد موفق و نوآورانه تاکنون.”

تقویت دیپلماسی سلامت ورود گردشگران سلامت از کشورهای خارجی به ایران را برای درمان بیماری های خود افزایش داد. زمانی که دولت شروع به کار کرد تنها 130 مرکز درمانی مجوز گردشگری سلامت داشتند اما اکنون این تعداد به بیش از 280 مرکز رسیده است. طی سال گذشته یک میلیون و 200 هزار گردشگر سلامت از 64 ملیت مختلف به کشورمان سفر کردند که حاصل آن یک میلیارد دلار ارز برای کشور بود.

از تحول در سلامت تا شهادت در راه خدمت

دیروز خبر تلخ سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور همه مردم را شوکه کرد; افرادی که در ماه های گذشته تأثیرات این اقدامات مثبت را در حوزه سلامت از نزدیک لمس کرده بودند. حالا برای سلامتی رئیس جمهور دعا می کردند که رسانه ها از سقوط بالگرد حامل وی خبر دادند.

رئیس جمهوری که راه عدالت را در سلامت هموار کرد و در راه خدمت به فیض شهادت نائل شد، اما امید است این راه ایجاد شده در آینده نیز ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا