سلامت خانواده

دو فایده مهم ویتامین برای سلامت جنسی زنان

به گزارش خبرآنلاین، ویتامین D نقش مهمی در سلامت باروری و تنظیم هورمون های زنانه دارد. بر این اساس، لازم است از دریافت کافی ویتامین D برای بهبود فرآیندهای فیزیولوژیکی اطمینان حاصل شود. قرار گرفتن منظم در معرض نور خورشید، مصرف غذاهای غنی از ویتامین D مانند ماهی های چرب و لبنیات غنی شده و مصرف مکمل های ویتامین D می تواند به حفظ سطح کافی این ویتامین در زنان کمک کند.

گیرنده های ویتامین D در بافت های تولید مثلی وجود دارند که نشان دهنده دخالت آن در سلامت باروری است. مطالعات نشان داده اند که کمبود ویتامین D با بی نظمی های قاعدگی، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) و ناباروری در زنان مرتبط است. مصرف کافی ویتامین D ممکن است به تنظیم چرخه کمک کند قاعدگیبهبود نتایج باروری و به بهبود سلامت کلی باروری کمک کند.

ویتامین D در تنظیم هورمون های مختلف در زنان از جمله استروژن و پروژسترون نقش استروژن نقش مهمی در سلامت استخوان، عملکرد قلب و عروق و چرخه قاعدگی دارد. تحقیقات نشان می دهد که ویتامین D ممکن است سطح استروژن را تعدیل کند و به طور بالقوه بر این فرآیندهای فیزیولوژیکی حیاتی تأثیر بگذارد. علاوه بر این، کمبود ویتامین D با افزایش خطر بیماری های مرتبط با هورمون مانند سرطان سینه و اندومتریوز مرتبط است.

۴۷۲۳۲

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا