سلامت خانواده

دوران کرونا برای کادر پزشکی سخت‌تر از دفاع مقدس بود – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ظفرکندی در مراسم افتتاحیه همایش ملی درس های گرفته شده از کرونا با بیان اینکه نظم یکی از مولفه های مهم سلامت و درمان است و باید بدانیم بدون نظم نمی توانیم زندگی کنیم، اظهار داشت: چین و کره جنوبی به عنوان کشورهای موفق در زمینه مدیریت و کنترل کرونا معرفی شده و این کشورها به دلیل توجه به نظم به موفقیت دست یافته اند.

وی گفت: حضور جامعه پزشکی در دوران کرونا مصداق بارز تحقق عهد جامعه پزشکی با خداوند و مردم در راستای خدمت رسانی است.

ظفرکندی با بیان اینکه از ایام کرونا مانند دفاع مقدس یاد می شود، افزود: معتقدم دوران کرونا سخت تر از دفاع مقدس بوده است. چرا که امدادگران و کادر پزشکی در دوران دفاع مقدس فقط در راه اخلاص جان خود را از دست دادند، اما در دوران شیوع کرونا، کادر پزشکی نه تنها با جان خود بازی کردند، بلکه جان خانواده های خود را نیز از دست دادند.

وزیر بهداشت ادامه داد: همه اعضای کادر پزشکی قبول ندارند که هیچ یک از اعضای خانواده‌شان آسیب ببینند، اما در دوران کرونا نه تنها خود را فدا کردند، بلکه جان اعضای خانواده‌شان را نیز از دست دادند.

ظفر قندی با بیان اینکه برگزاری «همایش ملی درس‌های گرفته شده از کرونا» امری ارزشمند است، افزود: برگزاری چنین همایش‌هایی موجب انتقال تجربه و امری ارزشمند است. اگر از تجربیات گذشته خود بهره نبریم، قطعا پشیمان خواهیم شد. برگزاری همایش هایی از این دست باعث انتقال تجربه می شود.

وی با اشاره به نقش مولفه «تجربه» در امور مختلف گفت: بررسی ها نشان می دهد که عمل جراحی در روزهای اول جنگ با روش های علمی انجام نمی شد، بلکه پس از مدتی با تکیه بر تجربیات اولین ها انجام می شد. در روزهای جنگ با روش های علمی توانستیم عمل جراحی انجام دهیم». .

وزیر بهداشت ادامه داد: عملکرد ایران برای جراحی های دوران جنگ و انتقال تجربه این موضوع به گونه ای است که مقالات زیادی نوشته ایم. مقالاتی که توسط پزشکان ایرانی نوشته شده است در بسیاری از مجلات علمی معتبر به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش می تواند نقش موثری در رفع مشکلات و چالش های سلامت داشته باشد، گفت: اگر مردم نسبت به مسائل آگاهی نداشته باشند و آموزش های لازم به آنها ارائه نشود، مشکلات و چالش های سلامت حل نمی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا