سلامت خانواده

دهانشویه چای سبز در برابر بیماری لثه موثر است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی D News، آزمایش ها نشان می دهد که ماچا می تواند از رشد Porphyromonas gingivalis، یکی از مقصرهای اصلی باکتریایی که باعث بیماری لثه می شود، جلوگیری کند.

نتایج نشان می دهد که در میان یک گروه کوچک 45 نفری مبتلا به بیماری لثه، افرادی که دهانشویه ماچا استفاده شده دارای سطح قابل توجهی کمتر از P. gingivalis بود.

محققان دانشگاه نیهون در ماتسودو آنها در ژاپن خاطرنشان کردند: ماچا کاربرد بالینی احتمالی برای پیشگیری و درمان پریودنتیت [بیماری لثه] دارند

ماچا این یک چای سبز بسیار غلیظ است که به صورت پودر نیز موجود است. به گفته محققان، از آن در مراسم سنتی چای و طعم دادن به نوشیدنی ها و شیرینی ها استفاده می شود.

محققان خاطرنشان کردند که گیاه چای سبز برای مدت طولانی به دلیل پتانسیل آن برای مبارزه با باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها مورد استفاده قرار گرفته است. میزبان مورد مطالعه قرار گرفته است.

برای آزمایش پتانسیل ماچامحققان یک راه حل ماچا بر روی 16 گونه از باکتری های دهان در آزمایشگاه، از جمله سه نژاد P. gingivalis آزمایش شد.

محققان سپس یک کارآزمایی انسانی کوچک انجام دادند و بیماران مبتلا به بیماری لثه را به طور تصادفی در یکی از سه گروه قرار دادند.

یک گروه دهانشویه ماچادیگر دهانشویه چای جو و گروه سوم دهانشویه آنها یک ماده شیمیایی ضد التهابی دریافت کردند. به بیماران دستور داده شد که دو بار در روز با دهانشویه ارائه شده شستشو دهند.

یک گروه از دهانشویه ماچا بر اساس آزمایشات بزاق، آنها کاهش قابل توجهی در سطح باکتری های عامل بیماری لثه داشتند. نتایج مشابهی در دو گروه دیگر مشاهده نشد.

محققان خاطرنشان کردند که بیماری لثه می تواند منجر به از دست دادن دندان و همچنین دیابت، زایمان زودرس، بیماری قلبی، آرتریت شود. روماتوئید و سرطان مرتبط است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا