سلامت خانواده

دندان ها دروازه سلامتی بدن/ مراقب پوسیدگی دندان ها باشید – خبرگزاری مهر ایران و جهان

علی حائری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متاسفانه شیوع پوسیدگی دندان در مردم ما بسیار زیاد است و اکثریت جامعه تا زمانی که دندان درد آزارشان ندهد به دندانپزشکی مراجعه نمی کنند.

وی بر ترویج فرهنگ تاکید کرد بررسی کنید قبل از اینکه دندان ها به مرحله شکست و پوسیدگی برسند، تصریح کرد: نکته ای که باید بدانیم این است که پوسیدگی دندان لزوماً با درد همراه نیست و به همین دلیل متوجه از دست رفتن دندان خود نمی شویم.

این متخصص درمان ریشه، در انجام حداقل بررسی کنید سلیانه به دندانپزشک اشاره کرد و گفت: با معاینه ساده دندان ها و عکس برداری با اشعه ایکس در مطب یا کلینیک دندانپزشکی می توان از وضعیت دندان ها قبل از آسیب دیدن آنها مطلع شد.

حائری با عنوان این مقاله که بافت عصبی دندان ها را زنده نگه می دارد، افزود: زمانی که پوسیدگی به عمق می رسد، عصب دندان یا همان بافت پالپ باید درمان شود؛ در حالی که افراد در مرحله ای به دندانپزشک مراجعه می کنند که دندان دارای آبسه و عفونت شناخته شده است.

وی، هدف متخصصان درمان ریشه رفع التهاب بافتی است پالپی دندان را شناخت و گفت: اگر ببافد پالپی به مرحله ای رسیده که عامل عفونت دندان شده است، باید برداشته شود.

حائری تاکید کرد: اگر این اقدام متخصصان اندودنتیست به موقع و با کیفیت انجام شود می تواند از کشیدن دندان جلوگیری کند.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ دندان های طبیعی تصریح کرد: نمره دندان طبیعی در دهان 20 و حداکثر امتیازی که می توان به ایمپلنت داد 15 است زیرا ایمپلنت دردسرهای خاص خود را دارد و اینگونه نیست. با گذاشتن ایمپلنت تمام مشکلات فرد برطرف می شود.

حائری ادامه داد: تمام تلاش متخصصان ریشه دندان حفظ دندان و جلوگیری از کشیدن دندان است.

وی با اشاره به برخی درمان های بی کیفیت در حوزه دندانپزشکی بیان کرد: در حال حاضر میزان موفقیت درمان ریشه در کشور زیر 50 درصد است که این امر ناشی از بی کیفیتی کار است. بنابراین سعی می کنیم با آگاه سازی مردم و بالا بردن سطح سواد سلامت جامعه از بی دندانی و پوسیدگی دندان جلوگیری کنیم. زیرا معتقدیم دندان دروازه سلامت بدن است و در صورت آسیب و پوسیدگی دندان دچار بیماری هایی می شویم که سلامت ما را تهدید می کند و هزینه های درمان را افزایش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا