سلامت خانواده

دلیل ابتلای طولانی مدت به کرونا شناسایی شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سلامت جو به نقل از سلامتی D News، محققان گزارش دادند که اسکن مغز 30 بیمار مبتلا به کووید طولانی مدت نشان داد که آنها آسیب به ناحیه ساقه مغز مرتبط با تنگی نفس، خستگی و اضطراب داشتند.

جیمز رو، محقق ارشد در بخش علوم اعصاب بالینی دانشگاه کمبریج می گوید: “ساقه مغز جعبه اتصال حیاتی بین خود آگاه ما و آنچه در بدن ما اتفاق می افتد است.” “توانایی دیدن و درک اینکه چگونه ساقه مغز در پاسخ به کووید-19 تغییر می کند به توضیح و درمان موثرتر اثرات طولانی مدت این بیماری کمک می کند.”

محققان در یادداشت‌های پس‌زمینه گفتند، مطالعات افرادی که در اوایل همه‌گیری به دلیل کووید-19 شدید جان خود را از دست دادند، تغییراتی را در ساقه مغز آنها نشان داد.

رو افزود: «افرادی که در اوایل همه‌گیری بسیار بیمار بودند، تغییرات مغزی طولانی‌مدتی را نشان دادند که احتمالاً ناشی از پاسخ ایمنی به ویروس بود.» اما اندازه دریافت کنید این پاسخ ایمنی در افراد زنده دشوار است. اسکن های MRI بیمارستانی معمولی نمی توانند داخل مغز را با جزئیات شیمیایی و فیزیکی که ما نیاز داریم نشان دهند.

بنابراین، تیم تحقیقاتی وقتی متوجه شدند که عفونت کووید باعث آسیب التهابی در نواحی مختلف ساقه مغز می شود، به دستگاه های MRI قدرتمندتر به نام اسکنرهای 7-تسلا روی آوردند.

به گفته محققان، این ناهنجاری ها چندین هفته پس از بستری شدن در بیمارستان، به طور کلی در مناطقی از مغز که با کنترل تنفس مرتبط است، ظاهر شد.

رو گفت: «این واقعیت که ما ناهنجاری‌هایی را در بخش‌هایی از مغز می‌بینیم که با تنفس مرتبط هستند، به شدت نشان می‌دهد که علائم طولانی‌مدت یک اثر التهابی در ساقه مغز به دنبال عفونت کووید-۱۹ وجود دارد.» این اثرات در افرادی که کووید-19 شدید داشته اند آشکارتر است.”

به گفته محققان، اسکن مغز همچنین آسیب هایی را در نواحی مرتبط با خستگی و اضطراب نشان داد.

رو در بیانیه خبری کمبریج گفت: سلامت روان ارتباط نزدیکی با سلامت مغز دارد و بیمارانی که بیشترین پاسخ ایمنی را داشتند سطوح بالاتری از افسردگی و اضطراب را نشان دادند. تغییرات در ساقه مغز ناشی از عفونت کووید-19 همچنین می تواند منجر به پیامدهای بد سلامت روان شود، زیرا ارتباط نزدیکی بین سلامت جسمی و روانی وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا