اخبار سلامت

دلایل اصلی نارضایتی بیماران از مراکز درمانی/بخشنامه وزارت بهداشت برای برخورد با تخلفات

به گفته گروه اجتماعی آژانس خبری TASNIM ، معاون وزیر بهداشت در بخشنامه ای در مورد تشدید نظارت بر تمرکز بر نارضایتی عمومی از زمینه درمان به دانشگاه ها و دانشگاه های پزشکی خواستار حقوق گیرندگان و خدمات درمانی است.

این دستورالعمل به شرح زیر است:

به دنبال بخشنامه های نظارتی مکرر در احترام به حقوق دریافت کنندگان و ارائه دهندگان خدمات درمانی ، ما شاهد گزارش های مختلفی از شکایات عمومی و نارضایتی از نقض قوانین و دستورالعمل ها هستیم که این امر به خدمات گسترده جامعه پزشکی و آسیب جدی به روابط پزشکی و پزشکی آسیب رسانده است. یکی از مهمترین محورهای نارضایتی بیمار موارد زیر است که توسط دستورالعمل های قبلی تأکید می شود و لازم است که کلیه مؤسسات پزشکی ، پزشکان و دندانپزشکان و پزشکان دارای دولت و غیر دولتی را رعایت کنید.

1- مراجعه به بیماران و همراهان خارج از بیمارستان ها برای خرید تجهیزات پزشکی و پزشکی

2- تحمیل هزینه های خارج از لایحه به بیماران با پرداخت شرکت های تجهیزات پزشکی

3. اجرای هرگونه وجوه در خارج از صندوق و صورتحساب بیمارستان و به دست آوردن وجوه غیرمجاز مانند پیش پرداخت ، تأمین تجهیزات پزشکی ، قرارداد غیر پیمانکاری با بیمه و …

4- نیاز به یک کارت خوان در دفاتر و دفاتر به نام صاحب مجوز و عدم اجبار بیماران برای پرداخت پول نقد یا خدمات حقوقی ، کارت کارت به کارت و غیره.

5. ممنوعیت دریافت همزمان بازدید از دفتر و دفاتر به همراه برخی از کدهای کتاب از ارزش نسبی خدمات درمانی مانند اصول مراقبت های بهداشتی ، آموزش ، پیشگیری از دخانیات و پیشگیری از الکل و خدمات به نام اکسیومر ، درخشش و غیره.

6. هدف از مراجعه به بیماران در ازای پرداخت غیرمجاز یا پرداخت به سایر موسسات پزشکی و پاراکلینیک تحت هر عنوان برای جذب بیماران

در همین راستا ، لازم است این دستورالعمل را به کلیه ذینفعان تحت پوشش حوزه نظارت آن دانشگاه/دانشکده سفارش داده و بر اجرای صحیح آن تأکید کرده و با اجرای قانون و مجرمان اجرای قانون انجام شود.

دکتر سید ساجاد رازاوی

معاون وزیر بهداشت و آموزش پزشکی

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا