علمی و فناوری

دغدغه اصلی‌ام احیای حکمرانی در فضای مجازی است

به گزارش گروه علمی ـ فناوری خبرگزاری سلامت (سلامت جو)امروز مراسم تحلیف عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم و سیدستار هاشمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم – با حضور محمدرضا عارف – معاون اول رئیس جمهور و جمعی از وی برگزار شد. فعالان عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات.

سید ستار هاشمی در این مراسم گفت: درود بر امام زمان (عج) و امام زمان (عج) و از صمیم قلب به بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) درود می فرستم و یاد و خاطره آن حضرت را گرامی می دارم. همه شهدا به ویژه شهدای کشور و ایثارگران. مخصوصاً به شهدای برجسته و بنام شهیدان رجایی، بهنار و آیت الله شهید رئیسی و درود بر همه دوستانی که همگی با امید و انگیزه برای ساختن ایرانی قوی تر در روزهای آینده به این دیدار آمده اند.

وی افزود: خانم ها و آقایان، من به ائتلاف ملی به عنوان جدی ترین توافق مشترک دولت چهاردهم معتقدم و معتقدم این ائتلاف ملی باید در همه عرصه های حاکمیتی ایجاد و توسعه یابد. این توافقنامه باید در حاکمیت جدید یا حکمرانی دیجیتال گسترش یابد. برای روشن شدن؛ دغدغه اصلی من احیای حکمرانی در فضای مجازی است که رهبر عزیز انقلاب چند روز پیش در دیداری فرمودند: «مهم این است که قانون در فضای مجازی وجود داشته باشد». فضایی که دیگر مجازی نیست و واقعیت واقعی مردم است. واقعیتی که همه ما هر روز در آن زندگی می کنیم و نفس می کشیم.

هاشمی بیان کرد: واقعیت این است که با وضع قوانین به روز باید با کمک نهادهای مقننه حکمرانی خوبی داشته باشیم و به خوبی هم حکمرانی کنیم، یعنی قوانین را به بهترین شکل با بالا اجرا کنیم. -روش های به روز، دقیق و شفاف و مردم را بسازد انشالله اگر این اتفاق بیفتد، دولت ما راضی باشد، ما همیشه سرمان را بالا نگه داریم تا این فضا را در مقابل مردم عزیزمان قانونی کنیم و همیشه برای سوالات آنها پاسخ خواهیم داشت. باید بپذیریم که یکی از ویژگی های حاکمیت دیجیتال قانون گذاری و اجرای آن در اتاق شیشه ای است. این بدان معناست که افکار عمومی همیشه ما را می بینند، ما را قضاوت می کنند و نسبت به آن واکنش نشان می دهند. خدا نکنه این عکس العمل باعث بی اعتمادی جامعه به تصمیمات ما بشه.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه وقتی قبول می کنیم مردم این روزها در فضای مجازی زندگی می کنند، قبول داریم که باید بهترین شرایط را برای زندگی خوب برای آنها فراهم کنیم، تصریح کرد: زندگی خوب در دنیای دیجیتال یا دنیا. آینده، با کیفیت و به روز بودن و در لبه دانش، ایمن و آموزنده و الهام بخش است. زندگی که توانایی نجات جان انسان ها را دارد و اگر به خوبی سازماندهی نشود می تواند زندگی و افکار را از بین ببرد. وظیفه ما به عنوان دولت فراهم کردن بهترین شرایط زندگی دیجیتال برای مردم، اطلاع رسانی به آنها، بالا بردن کیفیت تجربه کاربری و ایجاد آینده ایران برای کسانی است که قصد و هدفشان ناامن کردن آن برای بخش های مختلف است. جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان. ناامن شدن

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: توسعه شبکه ملی اطلاعات یکی از مهمترین برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت چهاردهم است. اجازه دهید پوشش دهیم حکومت به ابزارهای قوی برای بهبود موقعیت حکمرانی خود نیاز دارد. ابزارهایی که می تواند بهترین تجربه کاربری را برای افراد در زمینه های مختلف تضمین کند و امنیت را در مرزهای دیجیتال ایران برقرار کند.

هاشمی با اشاره به اینکه فیلترینگ در شرایط کنونی به نفع هیچکس نیست، تصریح کرد: این اقدام به حاکمیت ما تجاوز کرده، امنیت سایبری را زیر سوال برده، امنیت خانواده ها را با مشکل مواجه کرده، کسب و کارها آسیب دیده و مردم دچار مشکل شده اند. آسیب دیده است. آنها ناراضی بودند. این چیزی نیست که اسناد بالا و رهبری انقلاب از ما خواسته اند.

وی ادامه داد: شرایط موجود باید با در نظر گرفتن منافع ملی و سیاست های کلی به نفع رشد کسب و کار و رضایت مردم تغییر کند. در این مسیر دشوار، پرچالش و پرتلاطم برای بازنگری این سیاست ها، نیازمند همکاری همه نهادهای کشوری، لشکری ​​و دولتی از یک سو و همکاری همه فعالان این صنعت مهم در سطوح مختلف از سوی دیگر هستم. که اگر همکاری نباشد دستور رهبر ما، تدابیر رئیس جمهور، توقع نمایندگان محترم مجلس و مطالبات مردم عزیز بر زمین می ماند: چشم ها را باید شست.

وزیر ارتباطات گفت: بار دیگر اعلام می کنم به بندهای اسناد بالادستی از جمله سیاست های حاکم بر برنامه هفتم توسعه پایبند بوده و فرمایشات رهبر عزیز انقلاب را سرلوحه کار خود می دانم. در این وزارت مهم و حیاتی. از زحمات همه وزرای سابق به ویژه دوست و برادر عزیزم جناب آقای دکتر زارع پور در دولت سیزدهم قدردانی می کنم و معتقدم در این سال ها زمینه های زیرساختی خوبی برای پیشبرد حکمرانی دیجیتال ایران فراهم شده است. آینده متعلق به ایران است و ایران آینده و قوی زیباترین تصویری است که راه سخت و دشواری برای رسیدن به آن داریم اما همه چیز برای تماشای این تصویر زیبا مهیا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا