سلامت خانواده

دستیار پزشکی شغل می شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ظفر خاندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجمع عمومی سالانه سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه خود را جزئی از نظام پزشکی می دانم، اظهار داشت: امیدواریم با کمک یکدیگر و نمایندگان مجلس که نقش مهمی را ایفا می کنند. نقش، ما قادر به یافتن راه حل و حل آنها خواهیم بود.

وی افزود: روز گذشته مصوب شد که دستیاری به عنوان شغل اعلام شود و امیدواریم مورد تایید نمایندگان قرار گیرد. این موضوع بیست سال است که مطرح شده و بالاخره این موضوع در حال حل شدن است.

وی همچنین با اشاره به اینکه سهم سلامت باید بالاتر از میانگین منطقه باشد گفت: اکنون به حدود 4 درصد رسیده است و حضور دکتر بزیکیان به عنوان رئیس جمهور و دستورات برنامه و بودجه خوبی است. فرصتی برای پیشبرد این امور انتظاری که از جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی وجود دارد این است که بتواند جدا از نقد تصمیم گیری کند و این سازمان زمانی موثر بوده که تصمیم گرفته است.

وزیر بهداشت همچنین بیان کرد: تعیین تعرفه ها بخشی از احکام دائمی است. جهت گیری ها باید اصلاح و با جهت باشد دریافت کنید بیایید با دولت فعلی پیش برویم. حمایت از محرومان و فقرا که نیاز جدی به درمان دارند باید در اولویت قرار گیرد. بیمار جز رنج بیماری نباید رنج دیگری را تحمل کند. در ساختار تعریف شده در برنامه هفتم باید گسترش شبکه بهداشت و درمان خانواده و ارجاع ساماندهی شود و اگر فردی خارج از این ساختار حرکت کند درست نیست. جامعه پزشکی باید به مردم خدمت کند. اگر کسی نیاز دارد باید در سیستم ارجاع قرار گیرد و دولت تمام مسیر را بر عهده خواهد گرفت.

ظفر خاندی وی در ادامه بیان کرد: سازمان هزینه درمان را محاسبه کرده و این هزینه مبنا است و اگر مسیر ارجاع نباشد اقداماتی انجام شده است. موضوع معیشت و پایداری آن در کادر بهداشتی و درمانی باید مورد توجه جدی قرار گیرد. اگر صدایی از هر جای کشور بلند شود باعث بی ثباتی می شود. ما باید یک قدم اولیه برای آینده برداریم. حقوق دستیاران افزایش یافته و به زودی پرداخت خواهد شد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه انتخابات نظام پزشکی باید قوی و پرشور و با سلایق مختلف برگزار شود تا حداکثری جامعه پزشکی در آن شرکت کنند، گفت: موضوع ترکیب شورای عالی بیمه را پیگیری خواهیم کرد. و پیگیری می کنیم تا لایحه خوبی به مجلس برود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا