اخبار سلامت

دسترسی مردم به پزشک متخصص در شهرستان ها فاجعه بار است

حسینعلی حاجی دلیگانی; یکی از اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی سلامت جو ، درباره کمبود پزشک متخصص در شهرستان ها اظهار داشت: متاسفانه یکی از مشکلات اساسی کشور ما کمبود پزشک متخصص است. و پزشکان فوق تخصص در شهرها و مناطق محروم که اخیراً به دلیل این مشکل زوج جوانی از ساوه که برای مداوای فرزندشان به تهران رفته بودند بر اثر گازگرفتگی خودرو جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه متأسفانه سفرهای درمانی در کشور به امری عادی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: البته این عمل ناپسند مربوط به زمان است و در ایام تعطیل که اکثر پزشکان در سفر هستند، این وضعیت اسفبارتر می شود و مردم بسیاری دارند. مشکلات در زمینه درمان صورت.

حاجی دلیگانی ادامه داد: دسترسی به متخصص در شهرستان ها کار سختی است و افراد زیادی به دلیل همین عدم دسترسی جان خود را از دست می دهند. برخی از بیماری ها به یکباره شدید می شوند و فرد برای شروع درمان باید سریعا به مراکز درمانی مراجعه کند، اما در این شرایط که دسترسی به پزشک متخصص برای مردم شهر سخت است، این بیماران فرصت اولیه را از دست می دهند. رفتار.

نماینده شاهین شهر در مجلس با بیان اینکه متاسفانه بخش قابل توجهی از پزشکان متخصص به دلیل درآمد بیشتر در تهران متمرکز هستند، گفت: وقتی شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع کمبود پزشک متخصص ورود پیدا می کند طبیعتا باید به مشکلاتی که در این منطقه به وجود آمده پاسخ دهد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا