سلامت خانواده

دسترسی به انسولین در کشور رو به بهبود است – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین صادقیان گفت: پرمصرف ترین انسولین برای بیماران دیابتی قلم و انسولین است. نووماکس است

وی با بیان اینکه این انسولین برند خارجی است و کارخانه مربوطه مدتی در تولید با مشکل مواجه بود، تصریح کرد: به همین دلیل در کشورهای مختلف و همچنین ایران شاهد کمبود بودیم.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه این انسولین با پیگیری در اختیار بیماران قرار گرفت، افزود: اگرچه مشکل دسترسی بیمار به این دارو به یک یا دو روز می رسید، اما مشکل وجود داشت. حل شد.

وی با بیان اینکه عرضه انسولین در کشور نسبتا خوب است، گفت: چون انسولین نووماکس به تعداد زیادی از داروخانه ها به صورت سهمیه ارائه می شود، در برخی داروخانه ها به طور کلی و بیشتر و بقیه بر اساس سهمیه دریافت می کنند.

صادقیان با تاکید بر اینکه تامین انسولین مشکل دارد نووماکس بر اساس سهمیه در کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: نسخه ایرانی آن نیز وارد چرخه توزیع شده که دارویی مطلوب و مشابه است. نووماکس است، در حالی که تحت پوشش بیمه است.

وی خاطرنشان کرد که داروی دیگری به نامRaizodog” نیز وارد بازار شده است که حتی بهتر از نووماکس اثر دارد، گفت: این دارو نیز تحت پوشش نیروهای مسلح و بیمه سلامت است.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه احتمالا بیمه تامین اجتماعی طی روزهای اخیر این دارو را پوشش خواهد داد، افزود: با استقبال پزشکان و بیماران از Raizodogدشواری دسترسی کمتر می شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت عرضه انسولین نسبت به قبل بهتر شده و انواع ایرانی و خارجی آن در بازار موجود است، گفت: انسولین دارویی پرمصرف است و به محض واردات و طی مراحل قانونی ترخیص و با انجام تست های مربوطه در چرخه توزیع شرکت ها قرار می گیرد. و طرح توزیع همزمان در سراسر کشور اعلام شده است

صادقیان با بیان اینکه توزیع این دارو زمان مشخصی ندارد و ممکن است در بازه زمانی طولانی یا کوتاهی باشد، تاکید کرد: انتظار واردات و توزیع بر اساس میزان مصرف این دارو را داریم اما زمان بندی آن مشخص نیست. زمانی که سهمیه اعلام شود در داروخانه های خاص توزیع می شود.

وی افزود: کاربردی تی تک و سیستم 190 پاسخگو و راهنمای خوبی برای یافتن دارو از نزدیک بیشترین داروخانه است و بیماران دیابتی می توانند توسط کارشناسان مربوطه جهت دریافت اطلاعات و مشاوره راهنمایی شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا