سلامت خانواده

در پیاده روی اربعین چه نکات بهداشتی را باید رعایت کرد؟

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با توجه به فرا رسیدن اربعین حسینیالف) و بسیاری از هموطنان مفتخر به سفر به این سفر هستند، اولاً مردم باید آمادگی لازم را برای بیماری های خود داشته باشند و قبل از سفر احتیاط های لازم را انجام دهند، موضوع دوم حوادث رانندگی است که در طول سفر باید به آن توجه ویژه ای شود و موضوع سوم گرمازدگی است که خطر آن همه افراد را تهدید می کند و کودکان، سالمندان و زنان باردار باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و از گرمازدگی جلوگیری کنند.

بیماری های گوارشی نیز بسیار مهم است و افراد باید با رعایت بهداشت فردی مانند شستن دست ها از بروز آنها پیشگیری کنند. قبل از هر سفر باید تمام بیماری های خود را در نظر بگیریم و با وجود اینکه در عراق موکب هایی وجود دارد، داروهای بیش از حد لازم را با خود ببریم. دارند، اما همه داروهای مورد نیاز را نمی توان در آنجا پیدا کرد.

افراد دیابتی قبل از سفر با پزشک خود هماهنگ کنند تا در طول سفر دچار مشکل نشوند. همچنین زائران باید مراقب خطرات جاده ای و حوادث رانندگی باشند و در هنگام خواب آلودگی رانندگی نکنند. همچنین توصیه می شود افراد هر دو ساعت یکبار برای استراحت توقف کنند.

در صورت بروز حادثه نباید مصدوم را حرکت داد تا ستون فقرات فرد دچار مشکل نشود. خونریزی باید با استفاده از دستمال از بیرون نیز جلوگیری کرد زیرا این موضوع یکی از دلایل اصلی مرگ افراد در تصادف است. در خصوص پیشگیری از گرمازدگی افراد باید در ساعات خنک حرکت کنند و برای حفظ آب بدن خود از مایعات استفاده کنند.

مردم در زیارت اربعین اقلام فاسدشدنی همراه خود نبرند و اگر کنسرو می آورند بهتر است آنها را بجوشانند. توصیه می شود افراد لیوان و قاشق و چنگال شخصی همراه خود داشته باشند.

اگر افراد مبتلا به بیماری گوارشی یا گرمازدگی هستند، باید در اسرع وقت به مراکز درمانی مراجعه کنند، منتظر رسیدن به نقطه خاصی نباشند و درمان خود را به تعویق نیندازند. اورژانس کشور اقدامات زیادی را انجام داده تا بیماری های خاص از مرزها وارد کشور نشود و مراکز اورژانس مختلفی در مرزها برای کمک به زائران وجود دارد.

زائران اربعین حسینی توجه داشته باشند که غذای خود را خوب بجوند، از پرخوری پرهیز کنند گیجی و خوردن غذاهای سنگین و چرب پارادوی از خوردن غذاهای آبکی مانند سوپ و سوپ پرهیز کنید و در صورت امکان بیشتر مصرف کنید.

درد پا یکی از مشکلات رایج در پیاده روی اربعین است و افراد باید به استراحت متناوب در پیاده روی و استراحت کامل در شب توجه کنند.

همچنین می توانند شب ها پاهای خود را با آب نمک به اضافه روغن بادام یا زیتون ماساژ دهند، ماساژ باید از نوک و کناره های انگشتان پا شروع شود و به سمت زانو و کمی بالاتر باشد تا درد و تورم کاهش یابد و در حالت نشسته. و هنگام خواب باید پاها را نیز ماساژ داد. آن را کمی بالاتر از سطح بدن قرار دهید.

به دلیل احتمال گزش حشرات، زائران لباس آستین بلند، شلوار و جوراب بلند بپوشند و در قسمت هایی از پوست که پوشیده از لباس نیست از کرم دافع حشرات یا کرم استفاده کنند.

به طور کلی رعایت نکات بهداشتی و رعایت نکات بهداشتی بهترین راه برای اطمینان از سلامتی در این مسیر طولانی است و زائران نیز باید از نوشیدنی های کافئین دار مانند چای پررنگ و قهوه پرهیز کنند و مقداری انجیر، بادام خام، پسته و مویز یا برگ میوه مصرف کنند. میوه های خشک مانند هلو، زردآلو یا آلو را به همراه داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا