سلامت خانواده

در پیاده روی اربعین مراقب این بیماری ها باشید

به گزارش خبرآنلاین، قبل از سفر، بیماری هایی مانند سینوزیت و حساسیت های فصلی را درمان کنید. یکی از دلایل اصلی سرماخوردگی در پیاده روی اربعین جابجایی مواد زائد انباشته شده در بدن در اثر حرکت و گرما و همچنین ضعف سیستم ایمنی بدن در اثر فعالیت زیاد، اختلالات خواب، تغییرات آب و هوا و … است. .

میزان در خبرها نوشت: اگر سرما خوردید ورزش روزانه و استفاده از غذاهای مقوی به ویژه مصرف روزانه شربت (آب + عسل + آبلیمو) در روزهای قبل از سفر برایتان مفید است. ادامه استفاده از این شربت در طول سفر بسیار مفید است.

با حجامت عمومی – در زمان مناسب قبل از سفر – سیستم ایمنی خود را تقویت کنید. داروی نوفلو حاوی ویتامین C، روی، دارچین و زنجبیل دارویی موثر در پیشگیری از سرماخوردگی است. دو هفته قبل از سفر می توانید یک کپسول در روز مصرف کنید.

مصرف روزانه قرص های ویتامین C برای پیشگیری از سرماخوردگی مفید است. همچنین به محض شروع علائم بیماری می توان از آنها استفاده کرد. غرغره و استنشاق آب نمک هم در پیشگیری و هم در درمان سرماخوردگی و گلودرد مفید است. یک قاشق چایخوری نمک زعفران قرمز را در یک لیوان آب جوش بریزید و بعد از ولرم شدن از هر دو سوراخ بینی دم کنید.

وقتی عرق می کنید یا بعد از دوش گرفتن، در معرض هوای سرد و باز قرار نگیرید. بعد از برداشتن کوله معمولاً تمام کمر شما عرق می کند و در این زمان احتمال سرماخوردگی بسیار زیاد است. در این شرایط پوشاندن سر، شانه و پشت بسیار مهم است.

هرگز به خصوص زمانی که بدن گرم است دوش آب سرد نگیرید زیرا ممکن است باعث بیماری هایی مانند سرماخوردگی، ذات الریه، درد مفاصل و … شود.

هنگام تعریق و تشنگی از نوشیدن نوشیدنی های بسیار سرد خودداری کنید. در این صورت پس از کمی استراحت و کاهش دمای بدن، کمی آب خنک بنوشید. جویدن روزانه مقداری نعناع یا شوید خشک یا مقداری برگ تازه اکالیپتوس دستگاه گوارش و تنفس شما را تمیز کرده و از سرماخوردگی جلوگیری می کند.

اگر در پیاده روی اربعین دچار سرماخوردگی شدید، از مصرف غذاهای سنگین، چرب، تند و ترش، ماست، بستنی و غذاهای بسیار سرد تا زمان درمان کامل سرماخوردگی خودداری کنید.

میزان پیاده روی و فعالیت روزانه را تا زمان بهبودی کاهش دهید و از حضور در محیط های شلوغ خودداری کنید. چند بار در روز از نعناع یا اکالیپتوس استفاده کنید. یا آنها را بجوید یا مقداری از آنها را خرد کنید و در یک لیوان آب جوش بریزید و روی آن را با نعلبکی بپوشانید و بعد از 10 دقیقه بخورید.

۲۳۳۲۱۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا