سلامت خانواده

در توزیع واکسن آنفلوآنزا مشکلی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، محمدرضا ظفرکندی در پاسخ به این سوال که برنامه وزارت بهداشت برای تهیه واکسن آنفلوآنزا چیست، اظهار کرد: زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوانزا از سه هفته پیش آغاز شده و ادامه خواهد داشت. تا سه هفته آینده در حال حاضر گزارشی مبنی بر کمبود واکسن وجود ندارد.

وی افزود: احتمال تمام شدن واکسن آنفلوانزا در برخی داروخانه ها وجود دارد اما گزارشی مبنی بر کمبود واکسن گزارش نشده است و در صورت کمبود واکسن مواردی گزارش می شود. در زمینه واکسن آنفلوآنزا مشکلی وجود ندارد و انواع خارجی و ایرانی واکسن موجود است. اگر در برخی داروخانه ها کمبود واکسن وجود دارد، ممکن است به دلیل مشکل توزیع باشد. موضوع توزیع واکسن را پیگیری خواهیم کرد.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه داروخانه ها معتقدند به هر داروخانه چهار سهمیه واکسن آنفلوآنزا داده می شود، گفت: چنین ادعایی صحت ندارد.

وضعیت دانشجویان و اساتید ممنوع الخروج شده در دانشگاه بررسی می شود

ظفرکندی با بیان اینکه باید وضعیت دانشجویان و اساتید ممنوع الخروجی مورد بازنگری قرار گیرد، گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور وضعیت دانشجویان و اساتید ممنوع الخروجی بررسی می شود، برخی اساتید و دانشجویان نیز بررسی خواهند شد. اقدامات انجام شده ضربه خورده است، اما نباید منجر به ممنوعیت حضور دائمی آنها در دانشگاه شود، بنابراین پرونده دانشجویان و اساتید مورد بررسی قرار می گیرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تعیین تکلیف معاونان این وزارتخانه افزود: برای انتصاب معاونان وزارت بهداشت باید مسیری را طی کنیم، انتخاب معاونان این وزارتخانه. سلامت طبق روال انجام شد اما مسیری که باید برای این موضوع طی شود طولانی است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بر اساس نظر رئیس جمهور باید کارگروهی تشکیل شود و شاخص ها را بررسی کند، اظهار داشت: انتشار معاونان نباید یک انتصاب شخصی و موقت باشد، بلکه باید بر اساس شاخص های در نظر گرفته شده باشد.

ظفرکندی ادامه داد: افرادی که برای پست معاونت در نظر گرفته می شوند بر اساس شاخص های در نظر گرفته شده رتبه بندی می شوند، سپس انتخاب افراد بر اساس شاخص ها مرحله استعلام قانونی آغاز می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا